Sağlık Yönetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAYD6006
Ders İsmi: Sağlık Politikası Semineri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HACER ÖZGEN NARCI
Dersi Veren(ler): HACER ÖZGEN NARCI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin ulusal ve uluslararası ölçekte güncel sağlık politikası konularını takip etmesi, değerlendirmesi ve tartışması amaçlanmaktadır.


Dersin İçeriği: Bu ders, öğrencilerin sağlık politikası ile ilgili güncel gelişmeleri takip etmek, değerlendirmek ve tartışmak üzere yapacağı çalışmaları kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık politikası ile ilişkili bir konuda derleme makale hazırlayabilecektir.
2) Çalışmasını sözlü olarak paylaşıp tartışabilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Ders izlencesi
2) Ödev hazırlığı
3) Ödev hazırlığı
4) Ödev hazırlığı
5) Ödev hazırlığı
6) Ödev hazırlığı
7) Sunum
8) Sunum
9) Sunum
10) Sunum
11) Yeni Yıl (Tatil)
12) Sunum
13) Sunum
14) Sunum
15) Final sınavı—ödev teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Seçilen konuyla ilgili ders kaynakları - Literature on the subject chosen
Diğer Kaynaklar: Seçilen konuyla ilgili kaynaklar - Literature on the subject chosen

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. 3 2
2) Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. 3 2
3) Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. 2 1
4) Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. 2 2
5) Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. 2 2
6) Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 3 3
7) Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. 3
2) Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. 3
3) Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. 2
4) Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. 2
5) Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. 2
6) Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 3
7) Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 8 % 5
Ödev 1 % 65
Sunum 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 8 24
Sunum / Seminer 10 50
Ödevler 14 126
Toplam İş Yükü 200