Sağlık Yönetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SAYD6202 | ||||
Ders İsmi: | Tez Çalışması 1 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HACER ÖZGEN NARCI | ||||
Dersi Veren(ler): | HACER ÖZGEN NARCI, ÖZLEM ÖZAYDIN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, danışman öğretim üyesi rehberliğinde, Sağlık Yönetimi alanında ilgi duyduğu bir konuda bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden en az birini yerine getirecek bir doktora tez önerisi hazırlaması ve savunmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Doktora tez önerisinin hazırlanması ile ilgili çalışmaları kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yapacağı tez çalışmasının konusunu, önemini, bilimsel dayanağını, amacını ve yöntemini kapsayan bir tez önerisi hazırlayabilecek 2) Hazırladığı tez önerisini tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunabilecek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez çalışması ile ilgili literatür incelemesi | |
2) | Tez çalışması ile ilgili literatür incelemesi | |
3) | Tez çalışması ile ilgili literatür incelemesi | |
4) | Tez çalışması ile ilgili literatür incelemesi | |
5) | Tez çalışması ile ilgili literatür incelemesi | |
6) | Tezin konusunu, önemini, bilimsel dayanağını ve amacını belirleme ve yazma | |
7) | Tezin yöntemini planlama ve yazma | |
8) | Tezin yöntemini planlama ve yazma | |
9) | Tezin yöntemini planlama ve yazma | |
10) | Tezi önerisini tez izleme komitesine iletme | |
11) | Tezi önerisi savunmasına hazırlanma | |
12) | Tez önerisini tez izleme komitesi önünde savunma | |
13) | Tez önerisinde (varsa) gerekli düzeltmeleri yapma | |
14) | Tez önerisinde (varsa) gerekli düzeltmeleri yapma | |
15) | Tez önerisini teslim etme |
Ders Notları / Kitaplar: | Tez konusu ile ilgili literatür - Literature on the thesis topic |
Diğer Kaynaklar: | Tez konusu ile ilgili literatür - Literature on the thesis topic |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. | 2 | 2 | |||||
2) Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. | 2 | 2 | |||||
3) Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. | 2 | 2 | |||||
4) Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. | 2 | 2 | |||||
5) Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. | 2 | 2 | |||||
6) Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 2 | 2 | |||||
7) Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. | 2 |
2) | Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. | 2 |
3) | Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. | 2 |
4) | Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. | 2 |
5) | Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
6) | Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 2 |
7) | Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 0 | 280 | 280 | |||
Proje | 1 | 0 | 428 | 428 | |||
Toplam İş Yükü | 750 |