Sağlık Yönetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SAYD6106 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Yönetiminde İleri Araştırma Yöntemleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İLAYDA İSABETLİ FİDAN | ||||
Dersi Veren(ler): | İLAYDA İSABETLİ FİDAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilere sağlık yönetiminde önemli ve güncel konuların etik prensipler ışığında ileri araştırma yöntemleri ile nasıl incelenebileceğine dair teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, sağlık yönetimi alanındaki bilimsel araştırmalarda ilişki, karıştırıcı faktörler ve nedensellik, bir konuyu keşfetme ve açıklama amacına yönelik araştırma tasarımlarına uygun çok değişkenli analizler ve bu analizler kullanılarak yapılmış araştırma makalelerinin tartışılması ve değerlendirilmesini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • İlişki veya nedensellik için uygun analiz modelini kurar, 2) • Modele uygun, sağlık yönetiminde yaygın olarak kullanılan seçilmiş çok değişkenli analizleri yapar, 3) • Analiz bulgularını yorumlar, 4) • Sağlık yönetimi alanında seçilmiş çok değişkenli analiz tekniği/teknikleri kullanılarak yapılmış nicel bir araştırma makalesinin kritiğini sözlü olarak paylaşır ve tartışır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Temel istatistik - 1 | |
3) | Temel istatistik - 2 | |
4) | Modelleme ve Model Varsayımları | |
5) | Regresyon | |
6) | En Küçük Kareler Yöntemi -1 | |
7) | En Küçük Kareler Yöntemi -2 | |
8) | Lojistik Regresyon -1 | |
9) | Lojistik Regresyon -2 | |
10) | Panel Veri Analizi -1 | |
11) | Panel Veri Analizi -2 | |
12) | Panel Veri Analizi -3 | |
13) | Sunum haftası | |
14) | Sunum haftası -2 | |
15) | Final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Jones, A., Applied Econometrics For Health Economist – A Practical Guide, RADCLIFFE, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | Stockemer, D., Quantitative Methods for the Social Sciences – A Practical Introduction with Examples in SPSS and Stata, SPRINGER, 2019. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
2) Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. | 3 | 2 | 2 | 2 | |||
3) Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. | 3 | 2 | 2 | 3 | |||
4) Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. | 2 | 3 | 3 | 3 | |||
5) Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 3 | |||
6) Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
7) Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. | 3 |
2) | Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. | 2 |
3) | Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. | 3 |
4) | Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. | 3 |
5) | Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
6) | Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 3 |
7) | Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 50 |
Sunum | 2 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Sunum / Seminer | 8 | 78 |
Ödevler | 9 | 96 |
Toplam İş Yükü | 300 |