Sağlık Yönetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAYD6103
Ders İsmi: Sağlık Yönetiminde Bilimsel Araştırma ve Etik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
12
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HACER ÖZGEN NARCI
Dersi Veren(ler): HACER ÖZGEN NARCI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin Sağlık Yönetimi alanında güncel konularla ilgili bilimsel bir araştırma sürecinin etik prensipler ışığında nasıl gerçekleştirilebileceği, paylaşılabileceği ve yayınlanabileceğine dair teorik ve uygulamalı bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders bilim, bilimsel araştırma, Sağlık Yönetiminde bilimsel araştırma, bilimsel araştırma türleri, bilimsel araştırma aşamaları ve bilimsel araştırma ile ilgili etik konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık yönetimi ile ilgili güncel bir konunun kavramsal alt yapısını oluşturabilecek
2) Uygun yöntemi belirleyebilecek
3) Hazırladığı projeyi sözel olarak paylaşıp tartışabilecek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Sağlık Yönetiminde bilimsel araştırmaya giriş Verildi
2) Araştırmanın kavramsal çatısını oluşturma Verildi
3) Araştırmanın yöntemini belirleme ve uygulama Verildi
4) Araştırmanın yöntemini belirleme ve uygulama Verildi
5) Araştırmanın yöntemini belirleme ve uygulama Verildi
6) Bilimsel raporlama, sunma, yayın ve etik verildi
7) Öğrenci sunumu (makale)
8) Öğrenci sunumu (makale)
9) Öğrenci sunumu (makale)
10) Öğrenci sunumu (makale)
11) Öğrenci sunumu (makale)
12) Öğrenci sunumu (proje)
13) Öğrenci sunumu (proje)
14) Öğrenci sunumu (proje)
15) Final sınavı haftası: Öğrenci sunumu (proje)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Health Policy and Systems Research. Edited by Lucy Gilson. Geneva: World Health Organization. 2012.
• World Health Organization. Health Research Methodology. A Guide for Training in Research Methods. World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001.
• Bowling, A. Research Methods in Health. Open University Press, USA, 2009.
• White, H., & S. Sabarwal. Quasi-experimental Design and Methods, Methodological Briefs: Impact Evaluation 8, UNICEF Office of Research, Florence, 2014.
Diğer Kaynaklar: Dersin haftalık yansılarında verilmiştir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. 3 2 3
2) Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. 3 2 3
3) Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. 1 1 3
4) Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. 2 2 3
5) Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. 2 2 3
6) Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 2 2 3
7) Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 3 2 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. 2
2) Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. 2
3) Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. 2
4) Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. 2
5) Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. 2
6) Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 3
7) Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Sunum 2 % 40
Projeler 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 5 70
Sunum / Seminer 2 0 40 80
Ödevler 1 0 108 108
Toplam İş Yükü 300