Sağlık Yönetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SAYD6103 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Yönetiminde Bilimsel Araştırma ve Etik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HACER ÖZGEN NARCI | ||||
Dersi Veren(ler): | HACER ÖZGEN NARCI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin Sağlık Yönetimi alanında güncel konularla ilgili bilimsel bir araştırma sürecinin etik prensipler ışığında nasıl gerçekleştirilebileceği, paylaşılabileceği ve yayınlanabileceğine dair teorik ve uygulamalı bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders bilim, bilimsel araştırma, Sağlık Yönetiminde bilimsel araştırma, bilimsel araştırma türleri, bilimsel araştırma aşamaları ve bilimsel araştırma ile ilgili etik konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık yönetimi ile ilgili güncel bir konunun kavramsal alt yapısını oluşturabilecek 2) Uygun yöntemi belirleyebilecek 3) Hazırladığı projeyi sözel olarak paylaşıp tartışabilecek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, Sağlık Yönetiminde bilimsel araştırmaya giriş | Verildi |
2) | Araştırmanın kavramsal çatısını oluşturma | Verildi |
3) | Araştırmanın yöntemini belirleme ve uygulama | Verildi |
4) | Araştırmanın yöntemini belirleme ve uygulama | Verildi |
5) | Araştırmanın yöntemini belirleme ve uygulama | Verildi |
6) | Bilimsel raporlama, sunma, yayın ve etik | verildi |
7) | Öğrenci sunumu (makale) | |
8) | Öğrenci sunumu (makale) | |
9) | Öğrenci sunumu (makale) | |
10) | Öğrenci sunumu (makale) | |
11) | Öğrenci sunumu (makale) | |
12) | Öğrenci sunumu (proje) | |
13) | Öğrenci sunumu (proje) | |
14) | Öğrenci sunumu (proje) | |
15) | Final sınavı haftası: Öğrenci sunumu (proje) |
Ders Notları / Kitaplar: | • Health Policy and Systems Research. Edited by Lucy Gilson. Geneva: World Health Organization. 2012. • World Health Organization. Health Research Methodology. A Guide for Training in Research Methods. World Health Organization Regional Office for the Western Pacific Manila, 2001. • Bowling, A. Research Methods in Health. Open University Press, USA, 2009. • White, H., & S. Sabarwal. Quasi-experimental Design and Methods, Methodological Briefs: Impact Evaluation 8, UNICEF Office of Research, Florence, 2014. |
Diğer Kaynaklar: | Dersin haftalık yansılarında verilmiştir. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. | 3 | 2 | 3 | ||||
2) Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. | 3 | 2 | 3 | ||||
3) Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. | 1 | 1 | 3 | ||||
4) Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. | 2 | 2 | 3 | ||||
5) Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. | 2 | 2 | 3 | ||||
6) Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 2 | 2 | 3 | ||||
7) Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 3 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. | 2 |
2) | Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. | 2 |
3) | Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. | 2 |
4) | Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. | 2 |
5) | Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
6) | Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 3 |
7) | Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Sunum | 2 | % 40 |
Projeler | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 5 | 70 | |||
Sunum / Seminer | 2 | 0 | 40 | 80 | |||
Ödevler | 1 | 0 | 108 | 108 | |||
Toplam İş Yükü | 300 |