Sağlık Yönetimi (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | SAYD6101 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Politikası Analizi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HACER ÖZGEN NARCI | ||||
Dersi Veren(ler): | HACER ÖZGEN NARCI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin sağlık politikalarının analizi ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri tartışması, değerlendirmesi ve öneriler geliştirmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin konuları sağlık sistemi; sağlık politikası ve oluşturma süreci; sağlık politikası analizi; ülke örnekleriyle sağlık politikası analizidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık sisteminin işleyişi ve performansını tartışabilecek ve değerlendirebilecek 2) Sağlık politikası analiz sürecini tartışabilecek 3) Türkiye’de yapılan sağlık politikası analizlerini değerlendirebilecek ve öneri geliştirebilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, sağlık sistemi ile ilgili kavram ve konular | verildi |
2) | Sağlık sistemi ile ilgili kavram ve konular | verildi |
3) | Sağlık sistemi ile ilgili kavram ve konular | verildi |
4) | Sağlık sistemi öğrenci sunumu | Verildi |
5) | Sağlık sistemi öğrenci sunumu | verildi |
6) | Sağlık sistemi öğrenci sunumu | verildi |
7) | Sağlık sistemi öğrenci sunumu | verildi |
8) | Sağlık sistemi öğrenci sunumu | verildi |
9) | Sağlık politikası analiz süreci ile ilgili kavram ve konular | verildi |
10) | Sağlık politikası analiz süreci ile ilgili kavram ve konular | verildi |
11) | Sağlık politikası analizi öğrenci sunumu | |
12) | Sağlık politikası analizi öğrenci sunumu | |
13) | Sağlık politikası analizi öğrenci sunumu | |
14) | Sağlık politikası analizi öğrenci sunumu | |
15) | Final sınavı haftası - Sağlık politikası analizi öğrenci sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Papanicolas I, Rajan D, Karanikolos M, Soucat A, Figueras J, editors. Health system performance assessment: a framework for policy analysis. Geneva: World Health Organization; 2022 (Health Policy Series, No. 57). Licence: CC BY-NC-SA 3.0 IGO. |
Diğer Kaynaklar: | Dersin haftalık yansılarında verilen kaynaklardır. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | ||||
2) Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. | 3 | 3 | 3 | ||||
3) Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. | 2 | 1 | 2 | ||||
4) Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. | 1 | 2 | 2 | ||||
5) Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. | 2 | 2 | 3 | ||||
6) Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 2 | 2 | 3 | ||||
7) Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. | 3 |
2) | Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. | 3 |
3) | Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. | 1 |
4) | Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. | 2 |
5) | Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
6) | Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 3 |
7) | Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Sunum | 3 | % 95 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 15 | 180 |
Toplam İş Yükü | 250 |