Sağlık Yönetimi (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAYD6101
Ders İsmi: Sağlık Politikası Analizi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
10
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HACER ÖZGEN NARCI
Dersi Veren(ler): HACER ÖZGEN NARCI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin sağlık politikalarının analizi ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri tartışması, değerlendirmesi ve öneriler geliştirmesidir.
Dersin İçeriği: Bu dersin konuları sağlık sistemi; sağlık politikası ve oluşturma süreci; sağlık politikası analizi; ülke örnekleriyle sağlık politikası analizidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık sisteminin işleyişi ve performansını tartışabilecek ve değerlendirebilecek
2) Sağlık politikası analiz sürecini tartışabilecek
3) Türkiye’de yapılan sağlık politikası analizlerini değerlendirebilecek ve öneri geliştirebilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, sağlık sistemi ile ilgili kavram ve konular verildi
2) Sağlık sistemi ile ilgili kavram ve konular verildi
3) Sağlık sistemi ile ilgili kavram ve konular verildi
4) Sağlık sistemi öğrenci sunumu Verildi
5) Sağlık sistemi öğrenci sunumu verildi
6) Sağlık sistemi öğrenci sunumu verildi
7) Sağlık sistemi öğrenci sunumu verildi
8) Sağlık sistemi öğrenci sunumu verildi
9) Sağlık politikası analiz süreci ile ilgili kavram ve konular verildi
10) Sağlık politikası analiz süreci ile ilgili kavram ve konular verildi
11) Sağlık politikası analizi öğrenci sunumu
12) Sağlık politikası analizi öğrenci sunumu
13) Sağlık politikası analizi öğrenci sunumu
14) Sağlık politikası analizi öğrenci sunumu
15) Final sınavı haftası - Sağlık politikası analizi öğrenci sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Papanicolas I, Rajan D, Karanikolos M, Soucat A, Figueras J, editors. Health system performance assessment: a framework for policy analysis. Geneva: World Health Organization; 2022 (Health Policy Series, No. 57). Licence: CC BY-NC-SA 3.0 IGO.
Diğer Kaynaklar: Dersin haftalık yansılarında verilen kaynaklardır.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. 3 3 3
2) Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. 3 3 3
3) Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. 2 1 2
4) Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. 1 2 2
5) Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. 2 2 3
6) Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 2 2 3
7) Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık yönetimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olur ve mevcut bilgi birikimini geliştirir. 3
2) Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini ve politikalarını disiplinler arası bakış açısıyla eleştirel olarak analiz eder. 3
3) Sağlık kuruluşlarının yönetsel ve tıbbi işleyişini analiz eder, yönlendirir. 1
4) Sağlık sistemi genelinde ve sağlık kuruluşları özelinde önemli ve güncel konular ile ilgili ileri düzeyde bilimsel araştırmalar yaparak yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirme yapar. 2
5) Sorunlara etkili, verimli, adil, sürdürülebilir yenilikçi çözüm önerileri geliştirir. 3
6) Görüş ve önerilerini ilgili platformlarda etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak paylaşır. 3
7) Bilimsel araştırma, yayın, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Sunum 3 % 95
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 15 180
Toplam İş Yükü 250