Yapay Zeka Mühendisliği (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | COE5102 | ||||
Ders İsmi: | Lisansüstü Semineri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AMIR SEYYEDABBASI | ||||
Dersi Veren(ler): | Amir Seyyedabbasi | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı genel olarak lisansüstü öğrencilerinin araştırma, yazma, sunum ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Bu tür seminerler genellikle belirli bir konu veya disipline odaklanır ve öğrencilere ilgili alanda derinlemesine bilgi edinme fırsatı sunar. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilerin, eğitimini sürdürdükleri alanda ve/veya tez konuları ile ilgili güncel, akademik ve toplumsal gelişmelere katkı sağlayacak özgün bir çalışmayı, bilimsel araştırma normlarına uygun olarak hazırlayarak, toplum önünde anlatabilme, yorumlama, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirme amacına yönelik çalışma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Alanının belli bir alt dalındaki son gelişmeleri literatür taraması yaparak takip edebilme. 2) Literatür taraması için interneti ve bilimsel veri tabanlarını kullanabilme becerisini kazanma. 3) Seçilen konu ya da problemle ilgili makaleleri eleştirel bir şekilde okuyabilme ve referansları takip edebilme becerisi kazanma. 4) Seçilen konuyla ilgili literatürü etkili bir şekilde anlatabilmek üzere rapor ve sunum hazırlama becerisi kazanma. 5) Etkili sunum yapabilme becerisi kazanma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez çalışmalarına yönelik olarak araştırma konusu belirleme ve açıklamalar | |
2) | Araştırmanın geliştirilmesi | |
3) | Araştırmanın geliştirilmesi | |
4) | Araştırmanın geliştirilmesi | |
5) | Araştırmanın geliştirilmesi | |
6) | Araştırmanın geliştirilmesi | |
7) | Araştırmanın makale haline getirilmesi | |
8) | Araştırmanın makale haline getirilmesi | |
9) | Makale yollanacak dergilerin taranması | |
10) | Makalenin sunumu ve tartışması | |
11) | Makalenin sunumu ve tartışması | |
12) | Makalenin sunumu ve tartışması | |
13) | Makalenin sunumu ve tartışması | |
14) | Makalenin sunumu ve tartışması |
Ders Notları / Kitaplar: | Ekinci, C. E., (2019). Fen ve Mühendislik Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Data Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | İstinye Üniversitesi Tez Yazım Kılavuzu (2023) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | ||||||||||||
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | ||||||||||||
3) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | ||||||||||||
4) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | ||||||||||||
5) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||||||||
6) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | ||||||||||||
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ||||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | ||||||||||||
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | ||||||||||||
10) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | ||||||||||||
11) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||||
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
5) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
6) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 3 |
7) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
11) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Final Sözlü | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 72 |