Mimari Tasarım (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MİM5203 | ||||
Ders İsmi: | Yüksek Lisans Tezi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ZEHRA TONBUL | ||||
Dersi Veren(ler): | Uğur Tanyeli, Zehra Tonbul, Banu Özkazanç, Hale Sinirlioğlu, Erkan Kambek | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin akademik araştırma ve yazım becerilerinin oluşturulması. |
Dersin İçeriği: | Üçüncü dönemden itibaren öğrenci tez konusunda çalışmaya başlar. Tez danışmanını dönemin başında seçer ve tezini danışmanının desteği ile geliştirir. Tezi normal süre içinde dördüncü dönemin sonunda teslim etmesi gerekir. Ancak uygun görüldüğü takdirde uzatma verilebilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı sadece inşai olmakla kalmayan düşünsel ve eleştirel bir pratik olarak görmek 2) Mimarlık düşüncesini disiplinlerarası bir çerçevede kavrayabilmek ve üretebilmek 3) Mimarlığı bir akademik çalışma alanı olarak inceleyebilme ve düşünceler üretme becerisi edinmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez konusunun belirlenmesi ve tartışılması | |
2) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | |
3) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | |
4) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | |
6) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | |
7) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | |
8) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | |
9) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | |
10) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | |
11) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | |
12) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | |
13) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması | |
14) | Tez konusunun araştırılması ve tartışılması |
Ders Notları / Kitaplar: | "Architectural Thesis: A Guide to Architectural Design Research" by William Ramroth "The Dissertation: An Architecture Student's Handbook" by Iain Borden |
Diğer Kaynaklar: | Spurr, David. Architecture and Modern Literature. Ann Arbor: University of Michigan Press, 2012. Introduction (Meaning in Architecture and Literature). |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | |||||||||
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | |||||||||
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | |||||||||
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | |||||||||
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | |||||||||
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |||||||||
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |||||||||
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | |||||||||
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek | |
2) | Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. | |
3) | Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. | |
4) | Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. | |
5) | Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. | |
6) | Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. | |
7) | Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. | |
8) | Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. | |
9) | Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 84 |
Uygulama | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 580 |
Toplam İş Yükü | 748 |