Mimari Tasarım (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİM5201
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ZEHRA TONBUL
Dersi Veren(ler): Uğur Tanyeli, Arzu Erdem, Ferhan Yürekli, Zehra Tonbul, Banu Özkazanç, Hale Sinirlioğlu, Erkan Kambek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin tezinden önce konu seçimi ve literatür araştırması konusunda bir tartışma ortamı oluşturmak, sunum becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: Öğrenci, tezinin konusu, kaynakçaları, yöntemleri ve çalışmaları üzerine dönem içinde belirlenen zamanlarda sunumlar yapar. Tez öncesinde, öğrencinin düşüncelerini geliştirmeye yönelik bir tartışma ortamıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimarlığı sadece inşai olmakla kalmayan düşünsel ve eleştirel bir pratik olarak görmek,
2) Mimarlık düşüncesini disiplinlerarası bir çerçevede kavrayabilmek ve üretebilmek
3) Mimarlığı bir akademik çalışma alanı olarak inceleyebilme ve düşünceler üretme becerisi edinmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Seminer konusunun belirlenmesi
3) Seminer konusunun araştırılması
4) Seminer konusunun araştırılması
5) Seminer konusunun araştırılması
6) Seminer konusunun araştırılması
7) Seminer konusunun araştırılması
8) Seminer konusunun araştırılması
9) Seminer konusunun araştırılması
10) Seminer konusunun araştırılması
11) Seminer konusunun araştırılması
12) Seminer konusunun araştırılması
13) Sunumlar
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cornelie Leopold, Christopher Robeller, Ulrike Weber, Research Culture in Architecture: Cross-Disciplinary Collaboration, Birkhäuser, 2019.
Diğer Kaynaklar: "Architectural Research Methods" by Linda Groat and David Wang
"Writing Architecture: A Practical Guide to Clear Communication about the Built Environment" by Carter Wiseman

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek.
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak.
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek.
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek.
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek.
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek.
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek.
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek 3
2) Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. 3
3) Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. 3
4) Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. 3
5) Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. 3
6) Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. 2
7) Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. 2
8) Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. 2
9) Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Seminer 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 43
Sunum / Seminer 14 42
Toplam İş Yükü 85