Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mimari proje konu ve yer tanıtımı, dersin işleyişi hakkında giriş dersi: disiplinler üstü bir bakış açısıyla tasarım nasıl yapılır?
Tasarım düşüncesinin yer ve program ile ilişkisini kurma: heidegger okumaları
Neden Heidegger? Kuramsal çerçevenin aktarılması
|
|
2) |
Bedrettin mahallesinde Heidegger kavramları ve argümanları üzerinden okuma / yer’i anlama ve yorumlama pratikleri
Kolaj, montaj çalışmaları ile eleştirel düşünme pratikleri
video 1 eko-sistem: holizm ve bağlantısallık kavramlarına ilişkin izlence ve yorumlar
|
|
3) |
Permakültür nedir? Permakültür kavramı yoluyla olası yaşam alanı tasarlama önerileri üzerinden beyin fırtınası
Eko-sistem üzerine kuramsal anlatı
İnsan- doğa karşılıklı ilişkisi sistemi: bağlantısallık ve holistik bakış açısı
|
|
4) |
Heidegger okumalarının diyagramatik yorumları üzerine tartışma
Mekânsal deneyimin görselleştirme çalışmaları
mekan – yer – mekansallık kavramları üzerine kuramsal anlatı
video 2 izlencesi ve yorumları
|
|
5) |
Bedrettin Mahallesinde müşterekler ve sürdürülebilirlik kavramlarını görselleştirme çalışmaları, sosyokültürel faktörlerin mekânsal karşılıkları
(storyboard, transcriptler)
video3 izlencesi “Bernard Tschumi: Conceptualizing Content” yorumlar |
|
6) |
Bedrettin mahallesinde permakültür tasarım projesi önerisi
Mekânsal yaşamsal kurgunun yerleşim planı ve kesitlerle ifadesi
mekana biçim veren düşünceler: gerek kavramsal gerekse tektonik konular
|
|
7) |
Örnekler üzerinden tektonik konuların tartışılması: 1/50 kesit maket
Tektonik konuların mekânsal karşılıklarının 1/50 kesit maket üzerinden irdelenmesi
|
|
8) |
1/500 seçilen yer ve yakın çevresine ilişkin maket: hem dijital hem de fiziksel maket üzerinde kavramsal öneriler |
|
9) |
Bedrettin mahallesinde ÖLÇEKLİ tasarım önerileri, yeni yaşam mekanlarını ve yaşamın örgüsünü yansıtan mekânsal kurguyu tartışma
yaşamın örgüsü / yaşamın anlatısına yönelik “storyboard” tasarımı
|
|
10) |
1/500 planlar, kesitler, hacimsel modellemeler
İç-dış mekan geçişlerini / bütünselliğini gösteren zemin kat planları ve kesitler 1/200
|
|
11) |
1/200 planlar, kesitler 1/200 kesit maket
İç mekan örgütlenmesi
1/100 kesitler yaşamın örgüsünün iç mekan örgütlenmesine yansımaları
|
|
12) |
1/200 planlar kesitler, görünüşler: yeni yaşam alanı permakültür ve Heidegger kavramlarının ete kemiğe bürünmesi
Kritikler üzerinden proje geliştirme
Örnek projeler / sergilenen, ödül alan projelerin neden öne çıktığına dair tartışmalar
|
|
13) |
1/100 kısmi plan ve kesitler, mekânsal örgütlenme kritikleri
1/100 modelleme kesit perspektifler
|
|
14) |
Proje teslimi ve jüri değerlendirme
Jürinin önerileri doğrultusunda revizyon
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimarlığı disiplinlerüstü düşünsel ve eleştirel bir alan olarak görmek |
3 |
2) |
Mimarlık düşüncesini uygun terminoloji ile yazılı ve sözlü olarak ifade etme becerisi geliştirmek. |
2 |
3) |
Mimari Tasarım alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarına dair sonuçları farklı ortamlarda, farklı gruplar ile paylaşabilmek için gerekli araçları öğrenmek ve kullanmak. |
2 |
4) |
Güncel tasarım sorunlarını tartışma ve yaratıcı çözümler önerme becerisi geliştirmek. |
3 |
5) |
Mimari tasarım alanındaki güncel araştırma metodlarını takip etmek, anlamak, uygulamak ve yeni araştırma yöntemleri üretmek. |
1 |
6) |
Yeni teknik/teknolojik gelişmeleri mimarlık açısından değerlendirmek, hibrit uygulamaları ve yaratıcı pratikleri tanımak ve eleştirel bakış açısı geliştirmek. |
3 |
7) |
Mimarlıkta yeni matematiksel düşünceyi uygulamaya dönüştürebilme yaklaşımları geliştirmek. |
2 |
8) |
Mimari tasarım alanındaki veri toplama, yorumlama ve duyurulmaya dayanan araştırma süreçlerini, etik değerler ve kurallar çerçevesinde bağımsız bir şekilde tasarlayıp yürütebilmek. |
2 |
9) |
Mimari Tasarım alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, mimari tasarım ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. |
3 |