Histoloji ve Embriyoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | KHDD6208 | ||||
Ders İsmi: | İleri Doku Mühendisliği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYÇA BAL ÖZTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | AYÇA BAL ÖZTÜRK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenciler, doku mühendisliğindeki modern gelişmeler ve bunların dayandığı ilkeler hakkında bilgi edineceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste doku mühendisliğindeki modern gelişmeler detaylı bir şekilde tartışmalı olarak incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çeşitli doku iskelelerinin üretiminde kullanılan ileri düzey stratejileri öğrenir. 2) Çeşitli doku ve organları onarmak, değiştirmek ve yenilemek için kullanılan gelişmiş doku mühendisliği stratejileri hakkında bilgi sahibi olur. 3) Doku mühendisliği ürünleri için 3B ve 4B basım tekniklerini bilir. 4) Rejeneratif biyolojik uygulamalar için iskele malzemelerinin özellik gerekliliklerini tanımlar ve gerekçelendirir. 5) Doku mühendisliği ve rejeneratif tıpta kullanılan nanoteknoloji uygulamalarını bilir. 6) Yayınların, uluslararası güncel kitapların takibi, ve anlama, kritik etme yeteneklerini geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doku Mühendisliğine Giriş | |
2) | Doku Mühendisliğinde Modern Gelişmeler ve Dayandıkları İlkeler | |
3) | 3B-Biyobasım Teknolojisi ve 4B yapılar (I) | |
4) | 3B Biyobasım Teknolojisi ve 4B yapılar (II) | |
5) | Çip-üstü Organ Sistemleri | |
6) | Doku Mühendisliği ve Nanoteknoloji (I) | |
7) | Doku Mühendisliği ve Nanoteknoloji (II) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kontrollü Salım Stratejileri | |
10) | Doku Mühendisliği Ürünleri ve Klinikte Kullanımları | |
11) | SUNUMLAR ve TARTIŞMA | |
12) | SUNUMLAR ve TARTIŞMA | |
13) | SUNUMLAR ve TARTIŞMA | |
14) | SUNUMLAR ve TARTIŞMA |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları Konu ile ilgili derslerde paylaşılan bilimsel makaleleler ve kitap bölümleri |
Diğer Kaynaklar: | Handbook of Intelligent Scaffolds for Tissue Engineering and Regenerative Medicine Editor: Gilson Khang Advanced Principles and Techniques in Tissue Engineering Editor: Heidi Lee |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | ||||||
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | ||||||
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | ||||||
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | ||||||
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | ||||||
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 3 |
2) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 3 |
3) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 3 |
4) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 3 |
6) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 1 | 2 | 39 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 | ||||
Final | 1 | 12 | 12 | ||||
Toplam İş Yükü | 63 |