Histoloji ve Embriyoloji (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: KHDD6208
Ders İsmi: İleri Doku Mühendisliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYÇA BAL ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): AYÇA BAL ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciler, doku mühendisliğindeki modern gelişmeler ve bunların dayandığı ilkeler hakkında bilgi edineceklerdir.
Dersin İçeriği: Bu derste doku mühendisliğindeki modern gelişmeler detaylı bir şekilde tartışmalı olarak incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çeşitli doku iskelelerinin üretiminde kullanılan ileri düzey stratejileri öğrenir.
2) Çeşitli doku ve organları onarmak, değiştirmek ve yenilemek için kullanılan gelişmiş doku mühendisliği stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
3) Doku mühendisliği ürünleri için 3B ve 4B basım tekniklerini bilir.
4) Rejeneratif biyolojik uygulamalar için iskele malzemelerinin özellik gerekliliklerini tanımlar ve gerekçelendirir.
5) Doku mühendisliği ve rejeneratif tıpta kullanılan nanoteknoloji uygulamalarını bilir.
6) Yayınların, uluslararası güncel kitapların takibi, ve anlama, kritik etme yeteneklerini geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doku Mühendisliğine Giriş
2) Doku Mühendisliğinde Modern Gelişmeler ve Dayandıkları İlkeler
3) 3B-Biyobasım Teknolojisi ve 4B yapılar (I)
4) 3B Biyobasım Teknolojisi ve 4B yapılar (II)
5) Çip-üstü Organ Sistemleri
6) Doku Mühendisliği ve Nanoteknoloji (I)
7) Doku Mühendisliği ve Nanoteknoloji (II)
8) Ara Sınav
9) Kontrollü Salım Stratejileri
10) Doku Mühendisliği Ürünleri ve Klinikte Kullanımları
11) SUNUMLAR ve TARTIŞMA
12) SUNUMLAR ve TARTIŞMA
13) SUNUMLAR ve TARTIŞMA
14) SUNUMLAR ve TARTIŞMA

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Konu ile ilgili derslerde paylaşılan bilimsel makaleleler ve kitap bölümleri
Diğer Kaynaklar: Handbook of Intelligent Scaffolds for Tissue Engineering and Regenerative Medicine
Editor: Gilson Khang

Advanced Principles and Techniques in Tissue Engineering
Editor: Heidi Lee

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. 3
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. 3
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. 3
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. 3
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. 3
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 1 2 39
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 63