Kök Hücre ve Doku Mühendisliği (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | KHDD6207 | ||||
Ders İsmi: | Biyomalzemeler | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYÇA BAL ÖZTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | AYÇA BAL ÖZTÜRK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, biyomalzemelerin tanıtımı, sınıflandırılması, uygulamalarının değerlendirilmesi ve biyomalzeme karakterizasyon tekniklerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste biyomalzemeler sınıflandırılarak bilimsel makaleler üzerinden doku mühendisliği uygulamalarına yönelik hücre tipi, biyomateryaller, üretim yöntemleri, karakterizasyon teknikleri detaylı bir şekilde tartışmalı olarak incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biyomalzemeleri açıklar. 2) Biyomalzemelerin yapı ve özelliklerini tanımlar. 3) Biyomalzemelerin spesifik uygulama alanlarını sıralar. 4) Biyomalzemeler, sınıflandırılması, karakterizasyonu ve uygulamaları konularında yapı-özellik ilişkisini kurabilme ve yorumlama becerisi kazanır. 5) Literatür araştırması ve deney tasarımı yapar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyomalzeme Bilimine Giriş | |
2) | Biyomalzemeler ve Biyouyumluluk | |
3) | Biyobozunur Polimerler ve Özellikleri | |
4) | Metalik, Seramik ve Kompozit Biyomalzemeler | |
5) | Hidrojeller, Özellikleri ve Doku Mühendisliği Uygulamaları | |
6) | Biyomalzemelerin Uygulama Alanları | |
7) | Biyomalzemelerin Karakterizasyonu (I) | |
8) | Ara sınav | |
9) | Biyomalzemelerin Karakterizasyonu (II) | |
10) | Biyomalzemelerin Karakterizasyonu (III) | |
11) | SUNUMLAR ve TARTIŞMA | |
12) | SUNUMLAR ve TARTIŞMA | |
13) | SUNUMLAR ve TARTIŞMA | |
14) | SUNUMLAR ve TARTIŞMA |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları Konu ile ilgili derslerde paylaşılan bilimsel makaleleler |
Diğer Kaynaklar: | Biomaterials A Basic Introduction Editor: Qizhi Chen, George Thouas Biomaterials Principles and Applications Editor: Joon B. Park, Joseph D. Bronzino Novel Biomaterials for Regenerative Medicine Editor: Heung Jae ChunKwideok ParkChun-Ho KimGilson Khang |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
4) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
5) Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
6) Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
7) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
8) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
9) Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
10) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
11) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | ||||||||||||||||
12) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
14) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
15) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
16) Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | 3 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 3 |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 3 |
4) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | 3 |
5) | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | 2 |
6) | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | 3 |
7) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 3 |
8) | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | 3 |
9) | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 1 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 2 |
11) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | |
12) | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | 2 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | 1 |
14) | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 3 |
15) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | 2 |
16) | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 1 | 2 | 1 | 52 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 1 | 1 | 17 | ||
Final | 1 | 20 | 1 | 1 | 22 | ||
Toplam İş Yükü | 91 |