Histoloji ve Embriyoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | KHDD6102 | ||||
Ders İsmi: | İleri Kök Hücre Biyolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. AYŞE KÖYLÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Erdal Karaöz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin kapsamında, klinik uygulamalar etik tartışmalar ve yasal düzenlemeler ile birlikte işlenecektir. Ayrıca yetişkin bireylerde bulunan Mezenkimal Kök Hücreler, Hematopoietik Kök Hücreler ve daha da farklılaşmış olan unipotent kök hücrelerin karakteristik özellikleri, etkili hücre içi yolakları, farklılaşması bilgi sahibi olunacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste yetişkin bireylerde bulunan Mezenkimal Kök Hücreler, Hematopoietik Kök Hücreler ve daha da farklılaşmış olan unipotent kök hücrelerin karakteristik özellikleri, etkili hücre içi yolakları, farklılaşması anlatılacaktır. Ek olarak bu hücrelerin izolasyon, karakterizasyon, kültür ve farklılaştırma işlemleri anlatılacaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, Kök hücre ve kök hücre çeşitleri hakkında bilgiler edinmiş olacaktır. 2) Öğrenciler, Hücrelerin farklılaştırılması ve moleküler yolaklarını öğrenmiş olacaktır. 3) Öğrenciler, kök hücrelerin klinikte kullanımını öğrenmiş olacaktır. 4) Öğrenciler, Hücrelerin izolasyon ve karakterizasyon tekniklerini öğrenmiş olacaktır. 5) Öğrenciler, Kök hücre kültürü teknikleri hakkında yetkinlik kazanmış olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kök hücre biyolojisi nedir? Kapsamı ve hedefleri, kök hücrelerin sınıflandırılması | |
2) | Embriyonik kök hücre nedir? IPCS nedir? Embriyonik kök hücrelerin tanımlanması ve kullanım alanları | |
3) | Erişkin kök hücre nedir? Erişkin kök hücre çeşitleri Mezenkimal kök hücre nedir? Kullanım alanları nelerdir? | |
4) | Kök hücre izolasyonu ve klinik uygulamaları | |
5) | Hemotopoietik kök hücre nedir? Kordon kanı bankacılığı | |
6) | Floresan yöntemler ile mezenkimal hücrelerin karakterlerinin tanımlanması | |
7) | Genel Tekrar ve Soru Cevap | |
8) | Öğrenci Sunumları | |
9) | Kök hücrelerin yenilenebilir tedavi ve doku mühendisliğinde kullanımı | |
10) | Kök hücrelerin gen terapilerinde kullanımı | |
11) | Kök hücrelerin GMP koşullarında üretimi | |
12) | Klinik araştırmalar ortamlarında Yetişkin Kök Hücre Tedavileri | |
13) | Sağlık ve hastalık koşullarında kök hücre biyobelirteçleri | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kök Hücre, Alp CAN |
Diğer Kaynaklar: | Essentials of Stem Cell Biology: Robert Lanza |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | ||||||
2) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | ||||||
3) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | ||||||
4) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | ||||||
5) Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | ||||||
6) Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 3 |
2) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 3 |
3) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | 3 |
4) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | 3 |
6) | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 10 | 140 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Toplam İş Yükü | 156 |