Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | DHY5009 | ||||
Ders İsmi: | Sağlığın Değerlendirilmesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SELVİNAZ ALBAYRAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Selvinaz Albayrak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; bireyin/hastanın gereksinimlerini ve bu gereksinimlere ilişkin sağlık sorunlarını belirlemeye yönelik fiziksel muayene becerilerini kazandırmaktır |
Dersin İçeriği: | Dersin İçeriği Sağlığın değerlendirilmesine giriş, sağlık öyküsü alma, fizik muayene, cilt değerlendirmesi, aktivite ve egzersizi değerlendirmesi, kas-iskelet sistemini değerlendirmesi, solunum sisteminin değerlendirmesi, kalp ve dolaşım sistemini değerlendirmesi, boşaltım sistemini değerlendirmesi ve abdominal muayene, duyu ve algıları değerlendirmesi, uyku ve dinlenmeyi değerlendirmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlıklı/hasta bireyin sağlığını değerlendirme yöntemlerini açıklar. 2) Sağlıklı/hasta birey ile görüşme yapma ve sağlık öyküsünü alma becerilerini kazanır. 3) Sağlıklı/hasta bireyin değerlendirilmesi sonucu elde ettiği verileri yorumlar ve analiz eder. 4) Sağlıklı/hasta bireyin vücut sistemlerinin değerlendirilmesinde fiziksel muayene becerilerini kullanır. 5) Sağlıklı/hasta bireyin bütüncül bir yaklaşımla (baştan-ayağa) fiziksel değerlendirmesini yapar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Görüşme ilkeleri, öykü alma, objektif subjektif veriler ve fizik muayene teknikleri | Sunumlar |
2) | Deri, saç ve tırnakların değerlendirilmesi | Sunumlar |
3) | Baş, yüz, boyun ve bölgesel lenf nodlarının değerlendirilmesi | Sunumlar |
4) | Gözlerin değerlendirilmesi, Kulak, burun, ağız, boğaz değerlendirmesi | Sunumlar |
5) | Solunum sisteminin değerlendirilmesi | Sunumlar |
6) | Kardiyovasküler sisteminin değerlendirilmesi | Sunumlar |
7) | Ara sınav | Sunumlar |
8) | Genel tekrar | - |
9) | Abdominal muayene | - |
10) | Meme muayenesi ve aksilla değerlendirilmesi | - |
11) | Sinir sisteminin değerlendirilmesi | - |
12) | Baştan Ayağa Muayene | - |
13) | Baştan Ayağa Muayene | - |
13) | Baştan Ayağa Muayene | - |
14) | Genel tekrar | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Swartz MH. (Çev. Eds: Ünal S., Özkaya Şahin G.). 2006. Fiziksel Tanı Hikaye Alma ve Muayene. Güneş Kitabevi, Ankara. Enç, N. 2015. Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | *Sabuncu N., Ay AF.(Ed) 2010.Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi Hasta Bakımı ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. *Kuyurtar F.2020. Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. Görgülü, RS. 2014. *Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri, 72 Tasarım Limited, Ankara. Eti Aslan F. (2017). Sağlığın Değerlendirilmesi ve Klinik Karar Verme, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak. | ||||||||
2) Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak | 2 | |||||||
3) Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek. | ||||||||
4) Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek | 1 | |||||||
5) Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek. | ||||||||
6) Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek. | 1 | 1 | ||||||
7) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek. | 1 | |||||||
8) En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak. | 3 |
2) | Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak | 3 |
3) | Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek. | 2 |
4) | Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek | 2 |
5) | Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek. | 2 |
6) | Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek. | 1 |
7) | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek. | 2 |
8) | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 4 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 36 | 108 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 | ||||
Final | 2 | 28 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 192 |