Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | DHY5008 | ||||
Ders İsmi: | Kanıta Dayalı Uygulamalar | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TÜLAY KAVLAK | ||||
Dersi Veren(ler): | TÜLAY KAVLAK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin hemşirelikte kadın sağlığı hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamanın önemi ve hemşirelik bakımında kanıta dayalı rehberlerin kullanımı konusunda bilgi, beceri ve deneyim kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalar ile birlikte kanıta dayalı uygulamaların doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeri, önemi ve bu alana özel kullanılan uygulama yöntemlerinin tartışılması konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci bilgi birikimi ile perinatoloji hemşireliği rol ve sorumluluklarını yerine getirebilir. 1) Kanıta dayalı uygulama, kanıta dayalı tıp ve kanıta dayalı hemşireliği tanımlama 2) Öğrenci perinatoloji olgularını bütüncül kapsamlı deperlendirerek, standart, kaliteli bakım planlayıp uygulayabilir. Bakım yönetimini yapabilir 2) Kanıt düzeyleri, kanıt düzeylerine göre araştırmaların neler olduğunu öğrenme 3) Öğrenci perinatolojideki gelişmeleri ve yenilikleri takip edebilir ve alana, klinik uygulamalara yansımasını sağlayabilir. 3) Kadın sağlığı hemşireliğinde, klinik uygulamalarda kanıta dayalı uygulamalarının önemini kavrama 4) Kanıta dayalı uygulama kaynaklarına ulaşma 4) Öğrenci perinatolojideki riskleri, acilleri bilir ve yönetimini yapabilir. 5) Öğrenci perinatolaji alanına özgü hemşirelik tanılarını, kanıt düzeyindeki uygulamaları bilir. 5) Kadın sağlığı ve hastalıklarına yönelik kanıta dayalı uygulamaları kavrama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kanıta Dayalı Tıp ve Tarihçesi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | |
2) | Kanıta Dayalı Tıp ile ilgili tüm tanımlar Kanıt düzeyleri: Elde edilebilir en iyi kanıt nedir? | |
3) | Kanıta Dayalı Uygulama Süreci ve Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları | |
4) | Sistematik İnceleme (Systematic reviews) ve Kanıta Dayalı Uygulama Rehberleri | |
5) | Gebelikte kanıta dayalı uygulamalar | |
6) | Doğum eyleminde kanıta dayalı uygulamalar | |
7) | Jinekolojik Enfeksiyonlarda Kanıta Dayalı Uygulamalar | |
8) | Ara sınav | |
9) | Jinekolojik Operasyonlarda Preoperatif Bakıma Yönekil Kanıta Dayalı Uygulamalar | |
10) | Jinekolojik Operasyonlarda Preoperatif Bakıma Yönekil Kanıta Dayalı Uygulamalar | |
11) | Kanıta Dayalı Uygulamalara İlişkin Çalışmaların İncelenmesi | |
12) | Kanıta Dayalı Uygulamalara İlişkin Çalışmaların İncelenmesi | |
13) | Kanıta Dayalı Uygulamalara İlişkin Çalışmaların İncelenmesi | |
14) | Kanıta Dayalı Uygulamalara İlişkin Çalışmaların İncelenmesi | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Jido T. A., Yakasai I. A. (2013). Preeclampsia: A review of the evidence, Annals of African Medicine, 12(2):75-85. 4. Kocaman G. (2003). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Dergisi, 5(2):61-69. 2. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 3. The Cochrane Library. www.cochrane.org. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Öğretim üyesinin konuya ilişkin önerdiği makale ve kitaplar. 2. Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaklardan (Pubmed, ISI Web of Science, vb.) ulaştığı makale ve kitaplar. |
Course Learning Outcomes | 1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
5 |
5 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak. | ||||||||||
2) Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak | ||||||||||
3) Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek. | ||||||||||
4) Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek | ||||||||||
5) Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek. | ||||||||||
6) Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek. | ||||||||||
7) Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek. | ||||||||||
8) En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yerine getirebilmek için, uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahip olmak, bu geliştirmek, derinleştirmek ve kullanmak. | 3 |
2) | Doğum ve kadın hastalıkları alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirebilmek, geliştirmek ve farklı gruplarla paylaşmak | 3 |
3) | Doğum ve kadın hastalıkları alanında sorunların tanılanmasına ve çözümüne yönelik planlanan bir araştırmayı yürütebilmek. | 3 |
4) | Doğum ve kadın hastalıkları alanında karşılaşacağı karmaşık durumları analiz etmek problem çözme yöntemlerini kullanarak ve çözüm önerileri geliştirebilmek | 3 |
5) | Bilimsel bir makaleyi ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlamak ya da bilimsel bir toplantıda sunabilmek. | 3 |
6) | Doğum ve kadın hastalıkları alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek. | 2 |
7) | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilerek, etik davranabilmek. | 2 |
8) | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 | ||||
Final | 1 | 12 | 12 | ||||
Toplam İş Yükü | 122 |