Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DHD6202
Ders İsmi: Yeterlilik Sınavı Hazırlık
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
20
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. REFİKA GENÇ KOYUCU
Dersi Veren(ler): TÜLAY KAVLAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Doktora ders aşamasını tamamlayan öğrencinin alanı ile ilgili sahip olduğu uygulama ve kuramsal boyuttaki bilgi ve beceri düzeyini değerlendirmek

Dersin İçeriği: Uzmanlık alanı ile ilgili yazılı ve sözlü sınav

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uzmanlık alanı ile ilgili güncel literatür bilgisi sahibi olmak
2) Klinik ortamlarda saptanan bir sorunu çözmeye yönelik araştırma sorusu haline getirebilme becerisi
3) Teknolojik gelişmelere bağlı olarak uzmanlık alanına ilişkin yeni yaklaşımları izleyebilmek
4) Uzmanlık alanı ile ilgili Klinik bir araştırmayı yürütebilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uzmanlık alanı ile ilgili konular
2) Uzmanlık alanı ile ilgili konular
3) Uzmanlık alanı ile ilgili konular
4) Uzmanlık alanı ile ilgili konular
5) Uzmanlık alanı ile ilgili konular
6) Uzmanlık alanı ile ilgili konular
7) Uzmanlık alanı ile ilgili konular
8) Uzmanlık alanı ile ilgili konular
9) Uzmanlık alanı ile ilgili konular
10) Uzmanlık alanı ile ilgili konular
11) Uzmanlık alanı ile ilgili konular
12) Uzmanlık alanı ile ilgili konular
13) Uzmanlık alanı ile ilgili konular
14) Uzmanlık alanı ile ilgili konular
15) Uzmanlık alanı ile ilgili konular

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. 3 3 3 3
2) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. 3 3 3 3
3) Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak 3 3 3 3
4) Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak 3 3 3 3
5) Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. 3 3 3 3
6) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak 3 3 3 3
7) Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. 3 3 3 3
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı kendi alanına uygulamak. 3
2) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek. 3
3) Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak 3
4) Yürüttüğü araştırmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, yorumlamak, analiz ve sentez yapmak, uygulamak 3
5) Hemşirelik eğitimi, uygulama ve araştırma alanında kanıt, model ve/veya kuramlarını kullanmak. 3
6) Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği ile ilgili karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunmak 3
7) Farklı ortamlarda özgün görüşlerini savunmak, stratejik karar verme sürecini kullanmak ve etkili iletişim kurmak. 3
8) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 16 12 192
Uygulama 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 12 192
Ödevler 1 40 40
Toplam İş Yükü 488