Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | HEM5103 | ||||
Ders İsmi: | Hemşirelikte Temel Kavramlar | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SENNUR KULA ŞAHİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr.Sennur Kula Şahin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencinin, hemşireliğin temel kavramlarına ilişkin derinlemesine düşünmesine ve mesleki bilinç geliştirmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Ders kapsamında; hemşireliğin temel kavramları olan insan, çevre, sağlık, hastalık, benlik, ümit, ölüm vb kavramlar, literatür bilgileri doğrultusunda tartışılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, hemşireliğin temel kavramlarına ilişkin anlayış geliştirmenin önemini açıklayabilecekler 2) Öğrenciler, hemşireliğin temel kavramlarına ilişkin geliştirdikleri anlayışı açıklayabilecekler 3) Öğrenciler, hemşireliğin temel kavramlarına ilişkin geliştirdikleri anlayış doğrultusunda, Türkiye ve Dünyada hemşireliğin durumunu analiz edebilecekler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin hedeflerinin tartışılması, hemşireliğin kısa tarihçesi ve varlık nedeni (Bakım kavramı) | İlgili kitap ve makaleler |
2) | İnsan kavramı | İlgili kitap ve makaleler |
3) | Sağlık kavramı | İlgili kitap ve makaleler |
4) | Sağlık kavramı | İlgili kitap ve makaleler |
5) | Hastalık kavramı | İlgili kitap ve makaleler |
6) | Çevre kavramı | ilgili kitap ve makaleler |
7) | Ara sınav | |
8) | Benlik kavramı | |
9) | Beden imgesinde bozulma | |
10) | Benlik saygısında azalma | |
11) | Ümit ve ümitsizlik | |
12) | Güç ve güçsüzlük | |
13) | Ölüm kavramı | |
14) | Yalnızlık kavramı | |
15) | Bitirme sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Kozier, B. Erb,G. Blais,K. (1997) Professional Nursing Practice, concept and Perspectives, Third Ed. Addison-wesley Menlo Park. 2. ZerwekhJ. Claborn JC. N (1997) Nursing Today, Transition and Trends. Second ed.WB. Saunders Comp, Philadelphia. 3. Leddy,SPepper,J.M. (1998) Conceptual Bases of Profession Nursing,, 4. Th Edition, Lippincott. 4. Cutcliffe JR, McKenna HP (2005) The Essential Concepts of Nursing.Elseiver.Edinburgh. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Kozier, B. Erb,G. Blais,K. (1997) Professional Nursing Practice, concept and Perspectives, Third Ed. Addison-wesley Menlo Park. 2. ZerwekhJ. Claborn JC. N (1997) Nursing Today, Transition and Trends. Second ed.WB. Saunders Comp, Philadelphia. 3. Leddy,SPepper,J.M. (1998) Conceptual Bases of Profession Nursing,, 4. Th Edition, Lippincott. 4. Cutcliffe JR, McKenna HP (2005) The Essential Concepts of Nursing.Elseiver.Edinburgh. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Lisansüstü düzey yeterliliklerine dayalı olarak kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayış ile kapsamlı bakım verebilmek. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
1) Profesyonel rol ve sorumlulukların yerine getirilmesinde, multidisipliner bir anlayış ve işbirliği içinde olmak, uygun iletişim tekniklerini kullanmak. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde bireyin bakım gereksinimlerini saptamak, hemşirelik model/ kuramlarını kullanmak. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
2) En az bir yabancı dil bilerek, alanındaki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde etkin iletişim ve işbirliği içinde olmak | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
3) Hemşirelik eğitimi, uygulama, araştırma ve yönetimi uzmanlık alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanmak. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
4) Hemşirelik alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve araştırma sonuçlarını uygulamalarına sistemli olarak aktarabilmek. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
4) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma ve projelerde görev almak. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
5) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri geliştirebilmek, uzmanlık alanında projelerde aktif görevler almak. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
6) Birey, aile ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesi ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik, eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 2 | 2 | 2 | ||||||||
7) Mesleğin gelişimine katkı sağlayacak organizasyonlarda aktif olarak görev ve sorumluluk almak ve eleştirel yaklaşımla çözümler üretebilmek. | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisansüstü düzey yeterliliklerine dayalı olarak kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayış ile kapsamlı bakım verebilmek. | 3 |
1) | Profesyonel rol ve sorumlulukların yerine getirilmesinde, multidisipliner bir anlayış ve işbirliği içinde olmak, uygun iletişim tekniklerini kullanmak. | 2 |
2) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde bireyin bakım gereksinimlerini saptamak, hemşirelik model/ kuramlarını kullanmak. | 3 |
2) | En az bir yabancı dil bilerek, alanındaki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde etkin iletişim ve işbirliği içinde olmak | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 2 |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulama, araştırma ve yönetimi uzmanlık alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanmak. | 3 |
4) | Hemşirelik alanındaki ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve araştırma sonuçlarını uygulamalarına sistemli olarak aktarabilmek. | 2 |
4) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma ve projelerde görev almak. | 2 |
5) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri geliştirebilmek, uzmanlık alanında projelerde aktif görevler almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesi ve sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik, eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Mesleğin gelişimine katkı sağlayacak organizasyonlarda aktif olarak görev ve sorumluluk almak ve eleştirel yaklaşımla çözümler üretebilmek. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 | ||||
Ödevler | 1 | 4 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 | ||||
Final | 1 | 5 | 5 | ||||
Toplam İş Yükü | 115 |