Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BES5104
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FUNDA ELMACIOĞLU
Dersi Veren(ler): PROF. DR. ALİYE ÖZENOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı Beslenme ve Diyetetik alanında son bilimsel verileri değerlendirmek ve bilgileri derleyerek rapor halinde sunmaktır.
Dersin İçeriği: Beslenme ve Diyetetik alanında güncel bilimsel verilerin araştırması, değerlendirilmesi, tartışılması ve derlenen bilgilerin rapor halinde yazılıp ve sunulması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Son bilimsel verileri araştırır, değerlendirir ve yenilikleri tartışır.
2) Derlediği bilgileri bir rapor halinde yazar ve sunar.
3) Hazırlanan konuya yönelik olası soru ve soruların çözülmesine yönelik yanıtların verilmesi becerisi kazanır.
4) Aradığı bilgiye ulaşabilme, analiz etme ve sunma becerisini kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Giriş
2) Seminer konularının belirlenmesi
3) Seminer konularının belirlenmesi
4) Seminer konularının belirlenmesi
5) Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi ve tartışılması
6) Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi ve tartışılması
7) Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi ve tartışılması
8) Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi ve tartışılması
9) İncelenen materyaller ışığında seminerlerin ana başlıklarının belirlenmesi
10) İncelenen materyaller ışığında seminerlerin ana başlıklarının belirlenmesi
11) İncelenen materyaller ışığında seminerlerin ana başlıklarının belirlenmesi
12) İncelenen materyaller ışığında seminerlerin ana başlıklarının belirlenmesi
13) Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi
14) Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi
15) Konu ile ilgili bulunan materyallerin incelenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Beslenme ve Diyetetik alanında yayın yapan ulusal ve uluslararası hakemli bilimsel dergiler/kitaplar
Diğer Kaynaklar: Beslenme ve Diyetetik alanında yayın yapan ulusal ve uluslararası hakemli bilimsel dergiler/kitaplar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir.
2) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. 3 3 3 3
3) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. 3 3 3 3
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. 2 2 2 2
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. 3 3 3 3
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. 3 3 3 3
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. 3 3 3 3
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır.
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. 3
2) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. 3
3) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. 3
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır.
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. 3
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. 3
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. 3
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Seminer 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 15
Sunum / Seminer 15 120
Toplam İş Yükü 135