Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BES5021 | ||||
Ders İsmi: | Klinik Beslenmede Sorunlar (Yetişkin) | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FUNDA ELMACIOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. YETER ÇELİK |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kronik hastalıklarda beslenme sorunları belirlemek, yaşam tarzı verilerinin toplanması, değerlendirilmesi, önceliklere göre uyarlanmış müdahaleler geliştirilmesi, takibinin yapılmasına çalışmalar yapmak. |
Dersin İçeriği: | Kronik hastalıklarda beslenme sorunları, beslenme değişimlerinin etkileri, yaşam tarzı verilerinin toplanması, değerlendirme ve takibi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kronik hastalıklarda beslenme değişiminin etkileri 2) Metabolik ve besinsel dengenin beslenme açısından değerlendirilmesi 3) Yaşam tarzı verilerinin toplanması 4) Kronik hastalığı olan bireylerde beslenme açısından takip ve değerlendirme yaklaşımları 5) Önceliklere göre uyarlanmış müdahaleler geliştirmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kronik Hastalıklarda Beslenme Değişiminin Etkileri | |
2) | Kronik Hastalıklarda Beslenme Değişiminin Etkileri | |
3) | Metabolik ve Besinsel Dengenin Beslenme Açısından Değerlendirilmesi | |
4) | Metabolik ve Besinsel Dengenin Beslenme Açısından Değerlendirilmesi | |
5) | Yaşam Tarzı Verilerinin Toplanması | |
6) | Yaşam Tarzı Verilerinin Toplanması | |
7) | Kronik Hastalığı Olan Bireylerde Beslenme Açısından Takip ve Değerlendirmede Klinik Yaklaşımlar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kronik Hastalığı Olan Bireylerde Beslenme Açısından Takip ve Değerlendirmede Klinik Yaklaşımlar | |
10) | Önceliklere Göre Uyarlanmış Müdahaleler Geliştirme | |
11) | Önceliklere Göre Uyarlanmış Müdahaleler Geliştirme | |
12) | Dinlemenin Gücü | |
13) | Vakalar ve yuvarlak masa toplantıları | |
14) | Vakalar ve yuvarlak masa toplantıları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Integrative and Fuctional Medical Nutrition Theraphy /Diana Noland, Jeanne A. Drisco, Leigh Wagner |
Diğer Kaynaklar: | Integrative and Fuctional Medical Nutrition Theraphy /Diana Noland, Jeanne A. Drisco, Leigh Wagner |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
2) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
3) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | ||||||||||
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | 3 |
2) | Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | 3 |
3) | Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. | 1 |
4) | Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
6) | Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. | 1 |
7) | Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. | 1 |
9) | Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | 1 |
10) | Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 146 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 191 |