Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BES5021
Ders İsmi: Klinik Beslenmede Sorunlar (Yetişkin)
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FUNDA ELMACIOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. YETER ÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kronik hastalıklarda beslenme sorunları belirlemek, yaşam tarzı verilerinin toplanması, değerlendirilmesi, önceliklere göre uyarlanmış müdahaleler geliştirilmesi, takibinin yapılmasına çalışmalar yapmak.
Dersin İçeriği: Kronik hastalıklarda beslenme sorunları, beslenme değişimlerinin etkileri, yaşam tarzı verilerinin toplanması, değerlendirme ve takibi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kronik hastalıklarda beslenme değişiminin etkileri
2) Metabolik ve besinsel dengenin beslenme açısından değerlendirilmesi
3) Yaşam tarzı verilerinin toplanması
4) Kronik hastalığı olan bireylerde beslenme açısından takip ve değerlendirme yaklaşımları
5) Önceliklere göre uyarlanmış müdahaleler geliştirmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kronik Hastalıklarda Beslenme Değişiminin Etkileri
2) Kronik Hastalıklarda Beslenme Değişiminin Etkileri
3) Metabolik ve Besinsel Dengenin Beslenme Açısından Değerlendirilmesi
4) Metabolik ve Besinsel Dengenin Beslenme Açısından Değerlendirilmesi
5) Yaşam Tarzı Verilerinin Toplanması
6) Yaşam Tarzı Verilerinin Toplanması
7) Kronik Hastalığı Olan Bireylerde Beslenme Açısından Takip ve Değerlendirmede Klinik Yaklaşımlar
8) Ara Sınav
9) Kronik Hastalığı Olan Bireylerde Beslenme Açısından Takip ve Değerlendirmede Klinik Yaklaşımlar
10) Önceliklere Göre Uyarlanmış Müdahaleler Geliştirme
11) Önceliklere Göre Uyarlanmış Müdahaleler Geliştirme
12) Dinlemenin Gücü
13) Vakalar ve yuvarlak masa toplantıları
14) Vakalar ve yuvarlak masa toplantıları
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Integrative and Fuctional Medical Nutrition Theraphy /Diana Noland, Jeanne A. Drisco, Leigh Wagner
Diğer Kaynaklar: Integrative and Fuctional Medical Nutrition Theraphy /Diana Noland, Jeanne A. Drisco, Leigh Wagner

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. 3 3 3 3 3
2) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. 3 3 3 3 3
3) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. 1 1 1 1 1
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır.
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. 1 1 1 1 1
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. 1 1 1 1 1
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. 1 1 1 1 1
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. 3
2) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. 3
3) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. 1
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir.
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır.
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. 1
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. 1
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. 1
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 146
Küçük Sınavlar 1 3
Ara Sınavlar 1 3
Toplam İş Yükü 191