Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SFT5019 | ||||
Ders İsmi: | Sporda Teknoloji Kullanımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sporcu Rehabilitasyonunda teknoloji kullanımı konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Nöroplastisite, sanal gerçeklik, video bazlı oyunlar, atalet sensörleri, robotik rehabilitasyon, giyilebilir teknolojiler, günlük yaşamı kolaylaştıran yardımcı teknolojiler, telerehabilitasyon, mobil uygulamalar, teknolojik destekli pulmoner rehabilitasyon, rehabilitasyonda güncel teknolojik yaklaşımlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sporcu rehabilitasyonu ve sporda teknoloji kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. 2) Sporcu rehabilitasyonu ile ilgili güncel literatürü takip eder. 3) Sporcu rehabilitasyonu ile ilgili güncel literatürden elde ettiği bilgiler uygular. 4) Yaptığı güncel ve teknolojik uygulamaların, uygulanan grup üzerindeki sonuçlarını takip ve analiz eder. 5) Toplumsal, ekonomik, teknolojik alanlardaki gelişmelerin spora etkisini; sporun gelişme yönünü (gelecek); spordaki bu gelişmelere eleştirel perspektiften yaklaşabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teknolojik rehabilitasyon ve nöroplastisite | |
2) | Sanal gerçeklik, Duyu bütünleme tedavisinde teknoloji kullanımı | |
3) | Rehabilitatif oyun geliştirme süresi ve video bazlı oyunlar ve rehabilitasyon | |
4) | Atalet sensörleri ile hareket analizi ve rehabilitasyon | |
5) | Robotik rehabilitasyon(üst ekstremite robotları, alt ekstremite robotları) | |
6) | Giyilebilir teknolojiler(ortezler, protezler ve teknoloji) | |
7) | Fonksiyonel elektrik stimülasyon | |
8) | Vize | |
9) | Mobiliteye yardımcı teknolojiler (tekerlekli sandalye teknolojileri, ambulasyon, engelli çocuklar için mobilite yardımcı yardımcıları) | |
10) | Fiziksel aktiviteyi geliştiren teknolojiler | |
11) | Bilişim ve eğitim teknolojileri (telerehabilitasyon, mobil uygulamalar ve özel gereksinimli çocuklar ve teknoloji) | |
12) | Sporda geliştirilen teknolojiler | |
13) | Sporda geliştirilen teknolojiler | |
14) | Sporda geliştirilen teknolojiler | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Pubmed, WOS ve literatür tarama |
Diğer Kaynaklar: | Pubmed, WOS and literature |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | |||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | |||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 | |||||
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | |||||
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | |||||
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 |
4) | Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 |
5) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 |
6) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 53 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 135 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 191 |