Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SFT5019
Ders İsmi: Sporda Teknoloji Kullanımı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sporcu Rehabilitasyonunda teknoloji kullanımı konusunda detaylı bilgi kazanmasını, ihtiyaçlar doğrultusunda basit veya yüksek teknolojik cihaz tasarımı ve temini için gerekli yöntemleri öğretmektir.
Dersin İçeriği: Nöroplastisite, sanal gerçeklik, video bazlı oyunlar, atalet sensörleri, robotik rehabilitasyon, giyilebilir teknolojiler, günlük yaşamı kolaylaştıran yardımcı teknolojiler, telerehabilitasyon, mobil uygulamalar, teknolojik destekli pulmoner rehabilitasyon, rehabilitasyonda güncel teknolojik yaklaşımlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sporcu rehabilitasyonu ve sporda teknoloji kullanımı hakkında bilgi sahibi olur.
2) Sporcu rehabilitasyonu ile ilgili güncel literatürü takip eder.
3) Sporcu rehabilitasyonu ile ilgili güncel literatürden elde ettiği bilgiler uygular.
4) Yaptığı güncel ve teknolojik uygulamaların, uygulanan grup üzerindeki sonuçlarını takip ve analiz eder.
5) Toplumsal, ekonomik, teknolojik alanlardaki gelişmelerin spora etkisini; sporun gelişme yönünü (gelecek); spordaki bu gelişmelere eleştirel perspektiften yaklaşabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknolojik rehabilitasyon ve nöroplastisite
2) Sanal gerçeklik, Duyu bütünleme tedavisinde teknoloji kullanımı
3) Rehabilitatif oyun geliştirme süresi ve video bazlı oyunlar ve rehabilitasyon
4) Atalet sensörleri ile hareket analizi ve rehabilitasyon
5) Robotik rehabilitasyon(üst ekstremite robotları, alt ekstremite robotları)
6) Giyilebilir teknolojiler(ortezler, protezler ve teknoloji)
7) Fonksiyonel elektrik stimülasyon
8) Vize
9) Mobiliteye yardımcı teknolojiler (tekerlekli sandalye teknolojileri, ambulasyon, engelli çocuklar için mobilite yardımcı yardımcıları)
10) Fiziksel aktiviteyi geliştiren teknolojiler
11) Bilişim ve eğitim teknolojileri (telerehabilitasyon, mobil uygulamalar ve özel gereksinimli çocuklar ve teknoloji)
12) Sporda geliştirilen teknolojiler
13) Sporda geliştirilen teknolojiler
14) Sporda geliştirilen teknolojiler
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pubmed, WOS ve literatür tarama
Diğer Kaynaklar: Pubmed, WOS and literature

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 3
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 1
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 3
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 2
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 3
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 53
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 135
Ara Sınavlar 1 1
Final 2 2
Toplam İş Yükü 191