Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SFT5017
Ders İsmi: Rekreasyonel Aktiviteler ve Sağlıklı Yaşam
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders toplumda aktif yaşam tarzının her yaş grubu ve cinsiyetteki kişier arasında spor, fiziksel ve rekreasyonel aktiviteler ile geliştirilmesinin önemini, özellikle çocuklar, kadınlar ve yaşlılara yönelik yaklaşımları uygulama alanarı ve yararları konu edecektir.
Dersin İçeriği: Fitness, fiziksel aktivite, rekreasyonel aktiviteler, yaşlılar, çocuklar, engelliler için aktiviteler, rezistans egzersizleri, aerobik egzersizler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Egzersiz yöntemlerinin açıklar
2) Uygun egzersiz modalitelerini seçebilir
3) Fitness, fiziksel aktivite, rekreasyonel aktiviteler, yaşlılar, çocuklar, engelliler için aktiviteler, rezistans egzersizleri, aerobik egzersizler üzerine beceri sahibi olur
4) Egzersize karşı vücut farkındalığı ve algısı gelişir.
5) Vücudun egzersize verdiği reaksiyonları bilir ve rehabilitasyon sürecini bu reaksiyonlara göre planlar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fiziksel aktivitenin yararları ve riskleri
2) Halk sağlığı perspektifi ve sağlığın önemi tanımları
3) Fitness, fiziksel aktivite ve rekreasyonel aktivite terminolojisi
4) Fiziksel uygunluk testleri I
5) Fiziksel uygunluk testleri II
6) Egzersizin risk faktörleri
7) Fiziksel aktiviteye katılım için sağlık faktörlerinin taranması
8) Vize
9) Çocuklar için egzersiz reçetelendirilmesi
10) Sistematik hastalıkta egzersiz reçetelendirilmesi
11) Yaşlılar için egzersiz reçetelendirilmesi
12) Rezistans egzersizleri
13) Fleksibilite egzersizleri
14) Aerobik ve anaerobik egzersizler
15) Genel tartışma
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları, Pubmed, WOS
Diğer Kaynaklar: Ders notları, Pubmed, WOS

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2 2 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2 3 3
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2 2 2
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1 2 2
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2 2 3
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 3
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 145
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 189