Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SFT5017 | ||||
Ders İsmi: | Rekreasyonel Aktiviteler ve Sağlıklı Yaşam | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders toplumda aktif yaşam tarzının her yaş grubu ve cinsiyetteki kişier arasında spor, fiziksel ve rekreasyonel aktiviteler ile geliştirilmesinin önemini, özellikle çocuklar, kadınlar ve yaşlılara yönelik yaklaşımları uygulama alanarı ve yararları konu edecektir. |
Dersin İçeriği: | Fitness, fiziksel aktivite, rekreasyonel aktiviteler, yaşlılar, çocuklar, engelliler için aktiviteler, rezistans egzersizleri, aerobik egzersizler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Egzersiz yöntemlerinin açıklar 2) Uygun egzersiz modalitelerini seçebilir 3) Fitness, fiziksel aktivite, rekreasyonel aktiviteler, yaşlılar, çocuklar, engelliler için aktiviteler, rezistans egzersizleri, aerobik egzersizler üzerine beceri sahibi olur 4) Egzersize karşı vücut farkındalığı ve algısı gelişir. 5) Vücudun egzersize verdiği reaksiyonları bilir ve rehabilitasyon sürecini bu reaksiyonlara göre planlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fiziksel aktivitenin yararları ve riskleri | |
2) | Halk sağlığı perspektifi ve sağlığın önemi tanımları | |
3) | Fitness, fiziksel aktivite ve rekreasyonel aktivite terminolojisi | |
4) | Fiziksel uygunluk testleri I | |
5) | Fiziksel uygunluk testleri II | |
6) | Egzersizin risk faktörleri | |
7) | Fiziksel aktiviteye katılım için sağlık faktörlerinin taranması | |
8) | Vize | |
9) | Çocuklar için egzersiz reçetelendirilmesi | |
10) | Sistematik hastalıkta egzersiz reçetelendirilmesi | |
11) | Yaşlılar için egzersiz reçetelendirilmesi | |
12) | Rezistans egzersizleri | |
13) | Fleksibilite egzersizleri | |
14) | Aerobik ve anaerobik egzersizler | |
15) | Genel tartışma | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları, Pubmed, WOS |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları, Pubmed, WOS |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 2 | 2 | |||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 3 | 3 | |||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | 2 | 2 | |||
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 2 | 2 | |||
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | 2 | 3 | |||
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 |
4) | Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
5) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
6) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 145 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 189 |