Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SFT5016 | ||||
Ders İsmi: | Fonksiyonel Rehabilitasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin fonksiyonel rehabilitasyon hakkında bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilmesi |
Dersin İçeriği: | Yaralanmalar hakkında bilgi ve bu yaralanmaların sonrasında fonksiyonel rehabilitasyon planının hazırlanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fonksiyonel rehabilitasyon hakkında teorik ve pratik bilgilere hakim olmak 2) Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek 3) Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak 4) Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak 5) Güncel bilgiler ışığında farklı patolojiler için rehabilitasyon programları oluşturmak ve bu rehabilitasyon programlarını uygulamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fonksiyonel Rehabilitasyon nedir? | |
2) | Proprioseptif duyunun mekanizması | |
3) | Proprioseptif eğitim | |
4) | Üst ekstremite yaralanmaları sonrası fonksiyonel rehabilitasyon | |
5) | Alt ekstremite yaralanmaları sonrası fonksiyonel rehabilitasyon | |
6) | Alt ekstremite yaralanmaları sonrası fonksiyonel rehabilitasyon projesi | |
7) | Futbola özel fonksiyonel rehabilitasyon egzersizleri | |
8) | Vize | |
9) | Basketbola özel fonksiyonel rehabilitasyon egzersizleri | |
10) | Voleybola özel fonksiyonel rehabilitasyon egzersizleri | |
11) | Tenise özel fonksiyonel rehabilitasyon egzersizleri | |
12) | Diğer sporlara özel fonksiyonel rehabilitasyon egzersizleri | |
13) | Diğer sporlara özel fonksiyonel rehabilitasyon egzersizleri | |
14) | Tartışma | |
15) | Tartışma | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları, Pubmed, WOS |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları, Pubmed, WOS |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | |||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | |||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 | |||||
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | |||||
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | |||||
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 |
4) | Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
5) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
6) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Derse Özgü Staj | 14 | 147 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 192 |