Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SFT5016
Ders İsmi: Fonksiyonel Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin fonksiyonel rehabilitasyon hakkında bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilmesi
Dersin İçeriği: Yaralanmalar hakkında bilgi ve bu yaralanmaların sonrasında fonksiyonel rehabilitasyon planının hazırlanması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fonksiyonel rehabilitasyon hakkında teorik ve pratik bilgilere hakim olmak
2) Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz etmek
3) Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibi olmak
4) Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlı olmak
5) Güncel bilgiler ışığında farklı patolojiler için rehabilitasyon programları oluşturmak ve bu rehabilitasyon programlarını uygulamak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fonksiyonel Rehabilitasyon nedir?
2) Proprioseptif duyunun mekanizması
3) Proprioseptif eğitim
4) Üst ekstremite yaralanmaları sonrası fonksiyonel rehabilitasyon
5) Alt ekstremite yaralanmaları sonrası fonksiyonel rehabilitasyon
6) Alt ekstremite yaralanmaları sonrası fonksiyonel rehabilitasyon projesi
7) Futbola özel fonksiyonel rehabilitasyon egzersizleri
8) Vize
9) Basketbola özel fonksiyonel rehabilitasyon egzersizleri
10) Voleybola özel fonksiyonel rehabilitasyon egzersizleri
11) Tenise özel fonksiyonel rehabilitasyon egzersizleri
12) Diğer sporlara özel fonksiyonel rehabilitasyon egzersizleri
13) Diğer sporlara özel fonksiyonel rehabilitasyon egzersizleri
14) Tartışma
15) Tartışma
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları, Pubmed, WOS
Diğer Kaynaklar: Ders notları, Pubmed, WOS

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 3
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 3
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Derse Özgü Staj 14 147
Ara Sınavlar 1 1
Final 2 2
Toplam İş Yükü 192