Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SFT5015 | ||||
Ders İsmi: | Bantlama Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Spor fizyoterapistliğinde sporcuya özel ölçme ve değerlendirme sonuçlarını tanımlayabilmek ve ifade edebilmek |
Dersin İçeriği: | Bantlama tanım ve fizyolojik özellikleri Klinikte bantlama teknikleri El parmakları, el bileği, dirsek, omuz bantlama Ayak parmakları, ayak bileği, diz, uyluk ve kalça bantlama Kolumna vertebralis bantlama teknikleri Literatürde bantlama ile ilgili teknikler ve tartışma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yumuşak doku yaralanmalarının önlenmesinde ve tedavisinde kullanılan bantlama yöntemlerindeki temel prensipler, vücut bölgelerine ve yaralanma tipine göre bantlama şekillerini teorik ve pratik olarak kavrar ve anlar. 2) Tüm bantlama teknikleri ve yaralanmalara özel bantlamalar konusunda bilgi ve beceri kazanır. 3) Spor fizyoterapistliğinde yaralanmaların önlenmesi ve tedavisi sırasında kullanılan bantlama yöntemlerini uygulamayı anlar. 4) Sahada, kortta ve/veya salonda kullanılan prensipler ve uygulamalar ölçme ve değerlendirme yöntemleri konusunda araştırma planlar, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar. 5) Bir ekip elemanı olarak multidisipliner ve interdisipliner çalışır, etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içeriği hakkında bilgi | |
2) | Bantlamanın fizyolojik özellikleri | |
3) | Parmaklar-el bantlama teknikleri | |
4) | El bileği ve dirsek bantlama teknikleri | |
5) | El bileği ve dirsek bantlama teknikleri | |
6) | Omuz bantlama teknikleri | |
7) | Kolumna vertebralis bantlama | |
8) | Vize | |
9) | Kalça-uyluk bantlama teknikleri | |
10) | Dirsek bantlama teknikleri | |
11) | Diz bantlama | |
12) | Ayak-ayak bileği bantlama teknikleri | |
13) | Pratik tekrar | |
14) | Literatür tartışma | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları, Pubmed, WOS |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları, Pubmed, WOS |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | 3 | 3 | 2 | ||
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 2 | 1 | 1 | ||
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 3 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 |
4) | Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
5) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
6) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 148 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 191 |