Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SFT5014
Ders İsmi: Spor Fizyoterapisinde Ortotik Yaklaşımlar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğ. Üyesi Berrak VARHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Indikasyonuna göre farklı patolojik durumlarda ameliyat öncesi ve sonrasında kullanılan ortezler hakkında karar verme becerisini geliştirme
Dersin İçeriği: Farklı indikasyonlara göre kullanılan fonksiyonel, dinlendirici, immobilize edici, düzeltici ortezler ve rehabilitasyonundan bahseder. Günümüz ortez teknolojisindeki gelişmeler, kişinin ihtiyaçlarına göre fonksiyon değerlendirilmeleri vaka çalışmaları ile tartışma ortamında yapar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ortez indikasyonlarını açıklar
2) Indikasyonlarına göre karar verme becerisini geliştirir
3) Konu ile ilgili vaka raporları çalışması yapar
4) Klinik problem çözme alıştırmaları yapar
5) Yaralanma sonrası herhangi bir bölge için rehabilitasyon sürecinde seçilebilecek ortezleri bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nörolojik (spinal kord yaralanmaları, spina bifida, polyomyelit, nöromuskular, serebrovascular hastalıklar, serebral palsy, nörogelişimsel gecikmeler, vb..) durumlarda ortez indikasyonu
2) Ortopedik (kırık, kongenital kalça çkığı,pes planus vb..) durumlarda ortez indikasyonları
3) Romatizmal hastalıklar ( romatod artrit, osteoartrit) gibi farklı patolojik durumlarda
4) Vak’a çalışmaları ve klinik değerlendirmeler
5) Fonksiyonel, dinlendirici, immobilize edici, düzeltici ortezler ve rehabilitasyonundan
6) Vak’a çalışmaları ve klinik değerlendirmeler
7) Ara sınav
8) Ameliyat öncesi ve sonrasında kullanılan ortezler
9) Günümüz ortez teknolojisindeki gelişmeler, kişinin ihtiyaçlarına göre fonksiyon değerlendirilmesi
10) Vak’a çalışmaları ve klinik değerlendirmeler
11) Hastanın ihtiyacına uygun düzenleme ve uyarlamaların yapılmasına karar verme
12) Vak’a çalışmaları ve klinik değerlendirmeler
13) GYA için fonksiyonel ortezler
14) Asistif teknoloji açısından ortezler
15) Vak’a çalışmaları ve klinik değerlendirmeler
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler. Çizge Matbaa, İstanbul, 2000.

2-Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia.
Diğer Kaynaklar: 1-İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler. Çizge Matbaa, İstanbul, 2000.

2-Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 3 3
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 3 3
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1 1
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2 2
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 3
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 3
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 154
Ara Sınavlar 2 2
Final 3 3
Toplam İş Yükü 201