Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SFT5014 | ||||
Ders İsmi: | Spor Fizyoterapisinde Ortotik Yaklaşımlar | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğ. Üyesi Berrak VARHAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Indikasyonuna göre farklı patolojik durumlarda ameliyat öncesi ve sonrasında kullanılan ortezler hakkında karar verme becerisini geliştirme |
Dersin İçeriği: | Farklı indikasyonlara göre kullanılan fonksiyonel, dinlendirici, immobilize edici, düzeltici ortezler ve rehabilitasyonundan bahseder. Günümüz ortez teknolojisindeki gelişmeler, kişinin ihtiyaçlarına göre fonksiyon değerlendirilmeleri vaka çalışmaları ile tartışma ortamında yapar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ortez indikasyonlarını açıklar 2) Indikasyonlarına göre karar verme becerisini geliştirir 3) Konu ile ilgili vaka raporları çalışması yapar 4) Klinik problem çözme alıştırmaları yapar 5) Yaralanma sonrası herhangi bir bölge için rehabilitasyon sürecinde seçilebilecek ortezleri bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nörolojik (spinal kord yaralanmaları, spina bifida, polyomyelit, nöromuskular, serebrovascular hastalıklar, serebral palsy, nörogelişimsel gecikmeler, vb..) durumlarda ortez indikasyonu | |
2) | Ortopedik (kırık, kongenital kalça çkığı,pes planus vb..) durumlarda ortez indikasyonları | |
3) | Romatizmal hastalıklar ( romatod artrit, osteoartrit) gibi farklı patolojik durumlarda | |
4) | Vak’a çalışmaları ve klinik değerlendirmeler | |
5) | Fonksiyonel, dinlendirici, immobilize edici, düzeltici ortezler ve rehabilitasyonundan | |
6) | Vak’a çalışmaları ve klinik değerlendirmeler | |
7) | Ara sınav | |
8) | Ameliyat öncesi ve sonrasında kullanılan ortezler | |
9) | Günümüz ortez teknolojisindeki gelişmeler, kişinin ihtiyaçlarına göre fonksiyon değerlendirilmesi | |
10) | Vak’a çalışmaları ve klinik değerlendirmeler | |
11) | Hastanın ihtiyacına uygun düzenleme ve uyarlamaların yapılmasına karar verme | |
12) | Vak’a çalışmaları ve klinik değerlendirmeler | |
13) | GYA için fonksiyonel ortezler | |
14) | Asistif teknoloji açısından ortezler | |
15) | Vak’a çalışmaları ve klinik değerlendirmeler | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler. Çizge Matbaa, İstanbul, 2000. 2-Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. |
Diğer Kaynaklar: | 1-İnal, S. Kas Hastalıklarında Rehabilitasyon ve Ortezler. Çizge Matbaa, İstanbul, 2000. 2-Ron Semour (2002) Prosthetics and Orthotics. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 | 3 | ||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 2 | ||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 | 3 | ||||
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | ||||
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | 2 | ||||
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 |
4) | Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
5) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 |
6) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 154 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 201 |