Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SFT5012 | ||||
Ders İsmi: | Spor Yaralanmalarında Rehabilitasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Spor fizyoterapisi ve rehabilitasyon kapsamında kanıta dayalı değerlendirme ve tedavi yöntemlerini konusunda bilgi ve beceri geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Spor yaralanmalarının fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları, vaka tartışmaları ve kanıta dayalı yöntemlerin seçilmesi ve karar verme için gerekli bilgi ve beceri geliştirme konularını içerir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlıkla ilgili yeterli bilgiyi verir 2) Spor fizyoterapisi kapsamında pratik yeteneklerini geliştirir 3) Temel bilgileri kullanarak problemleri tanımlar, analiz eder 4) Spor fizyoterapisi ve rehabilitasyon kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunma becerisini kazanır 5) Spor yaralanmalarında rehabilitasyon programının önemi, sporcunun spora dönüş süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur. Bu bilgiler ışığında sporucuyu, antrenörü ve spor klüplerini bilinçlendirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Spor fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme yöntemleri | |
2) | Akut, subakut, kronik spor yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
3) | Tendon yaralanmaları rehabilitasyon | |
4) | Kas yaralanmaları rehabilitasyon | |
5) | Eklem kartilajı ve ilgili dokuların yaralanmalarında rehabilitasyon | |
6) | Kemik mekaniği ve kemik yaralanlarında rehabilitasyon | |
7) | Kondisyon eğitimi: Rehabilitasyonun fizyolojisi | |
8) | Vize | |
9) | Spora dönüş kriterleri, Fonksiyonel rehabilitasyon | |
10) | Kuvvet eğitiminin fizyolojik prensipleri ve rehabilitasyon | |
11) | Alt ekstremite yaralanmalarının spor fizyoterapisi | |
12) | Üst ekstremite yaralanmalarının spor fizyoterapisi mekanizmaları | |
13) | Gövde ekstremite yaralanmalarının spor fizyoterapisi | |
14) | Vaka tartışması | |
15) | Vaka tartışması | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları, Pubmed, WOS |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları, Pubmed, WOS |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | 2 | 3 | 2 | ||
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | 2 | 2 | ||
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 | 3 | 2 | 3 | ||
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 |
4) | Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
5) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 |
6) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 144 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 188 |