Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SFT5012
Ders İsmi: Spor Yaralanmalarında Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Spor fizyoterapisi ve rehabilitasyon kapsamında kanıta dayalı değerlendirme ve tedavi yöntemlerini konusunda bilgi ve beceri geliştirmek
Dersin İçeriği: Spor yaralanmalarının fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları, vaka tartışmaları ve kanıta dayalı yöntemlerin seçilmesi ve karar verme için gerekli bilgi ve beceri geliştirme konularını içerir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlıkla ilgili yeterli bilgiyi verir
2) Spor fizyoterapisi kapsamında pratik yeteneklerini geliştirir
3) Temel bilgileri kullanarak problemleri tanımlar, analiz eder
4) Spor fizyoterapisi ve rehabilitasyon kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunma becerisini kazanır
5) Spor yaralanmalarında rehabilitasyon programının önemi, sporcunun spora dönüş süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur. Bu bilgiler ışığında sporucuyu, antrenörü ve spor klüplerini bilinçlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Spor fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme yöntemleri
2) Akut, subakut, kronik spor yaralanmalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
3) Tendon yaralanmaları rehabilitasyon
4) Kas yaralanmaları rehabilitasyon
5) Eklem kartilajı ve ilgili dokuların yaralanmalarında rehabilitasyon
6) Kemik mekaniği ve kemik yaralanlarında rehabilitasyon
7) Kondisyon eğitimi: Rehabilitasyonun fizyolojisi
8) Vize
9) Spora dönüş kriterleri, Fonksiyonel rehabilitasyon
10) Kuvvet eğitiminin fizyolojik prensipleri ve rehabilitasyon
11) Alt ekstremite yaralanmalarının spor fizyoterapisi
12) Üst ekstremite yaralanmalarının spor fizyoterapisi mekanizmaları
13) Gövde ekstremite yaralanmalarının spor fizyoterapisi
14) Vaka tartışması
15) Vaka tartışması
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları, Pubmed, WOS
Diğer Kaynaklar: Ders notları, Pubmed, WOS

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2 2 2 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2 2 2 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2 2 3 2
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1 1 2 2
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 3 3 2 3
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2 3 2 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 3
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 144
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 188