Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SFT5008 | ||||
Ders İsmi: | Motor Öğrenme | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Spor fizyoterapisi alanında; motor öğrenme, motor öğrenme teorileri, stratejileri ve modelleri ile motor öğrenmenin uygulamalar ve fizyoterapi ve rehabilitasyondaki kullanımı ileri düzeyde kapsamlı olarak incelenecektir. |
Dersin İçeriği: | Motor öğrenme, teorileri, stratejileri, modelleri ve fizyoterapi ve rehabilitasyondaki kullanımı ve uygulama alanları konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sporda fizyoterapi ve rehabilitasyonda motor öğrenme kavramını kapsamlı olarak tanımlar 2) Motor öğrenme teorileri ile ilgili kapsamlı bilgi sahibi olur. 3) Motor öğrenme stratejileri ile ilgili kapsamlı bilgi sahibi olur. 4) Motor öğrenme modelleri ile ilgili kapsamlı bilgi sahibi olur. 5) Farklı fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarındaki motor öğrenme ve öğretme stratejileri ile ilgili ileri düzeyde bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içeriği hakkında bilgi | |
2) | Spor fizyoterapistliğinde motor öğrenmeye giriş | |
3) | Motor öğrenme teorileri | |
4) | Motor öğrenme teorileri | |
5) | Motor öğrenme stratejileri | |
6) | Motor öğrenme stratejileri | |
7) | Motor öğrenme modelleri | |
8) | Vize | |
9) | Motor öğrenme modelleri | |
10) | Farklı fizyoterapi yaklaşımlarında motor öğrenme süreci | |
11) | Farklı fizyoterapi yaklaşımlarında motor öğrenme süreci | |
12) | Farklı fizyoterapi yaklaşımlarında motor öğretme stratejileri | |
13) | Farklı fizyoterapi yaklaşımlarında motor öğretme stratejileri | |
14) | Klinik Örnekler | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları, Pubmed, WOS |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları, Pubmed, WOS |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | |
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | |
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | |
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 |
4) | Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
5) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
6) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 147 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 189 |