Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SFT5006
Ders İsmi: Spor Yaralanmalarında Manuel Terapi Yaklaşımları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Manuel terapi teknikleri ve bu tekniklerin hangi hastalıklarda nasıl kullanılacağı hakkında bilgi verilecektir. Dersin sonunda doktora öğrencisi manuel terapi yöntemlerini uygulayabilecek bilgi düzeyine sahip olacaktır.
Dersin İçeriği: Manuel terapi yöntemleri ve uygulama prensipleri ile ilgili bilgi sahibi olunacak, manuel terapinin etki mekanizması ve kanıta dayalılığı kapsamında hangi patolojilerde kullanılacağı öğrenilecek, yeterli bilgi, beceri ve tutum kazandırılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Manuel terapi tekniklerini ve temel kavramları öğretir.
2) Öğrendiği tekniklerin genel prensipleri ve manuel terapinin hangi patolojilerde etkin olarak kullanabileceğini öğrenir.
3) Öğrenciler, kas iskelet sistemi hastalıklarının nedenleri, semptomları ve tedavi yöntemleri hakkında kapsamlı bir anlayış geliştireceklerdir.
4) Öğrenciler, manuel terapi uygulamalarının farklı spor yaralanmaları ve hastalıkları için uygunluğunu belirlemeyi öğreneceklerdir.
5) Öğrenciler, manuel terapi uygulamalarının yan etkilerini ve uygun olmayan durumları tanımlayacak ve uygun durumlarda manuel terapiyi güvenli bir şekilde uygulayacaklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Manipulasyon ve Mobilizasyona Giriş
2) Omuz Eklemi
3) Skapula ve Sternoklavikular Eklem
4) Dirsek Eklemi
5) El ve El Bileği Eklemi
6) Kalça Eklemi
7) Diz eklemi
8) Vize
9) Ayak bileği
10) Ayak
11) Servikal bölge
12) Torakal bölge
13) Lumbal bölge
14) Lumbal bölge
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları, Pubmed, WOS
Diğer Kaynaklar: Ders notları, Pubmed, WOS

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 3 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2 3
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 2 2
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1 2
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 3 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 3
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 3
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 2
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 147
Ara Sınavlar 1 1
Final 2 2
Toplam İş Yükü 189