Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SFT5003
Ders İsmi: Fiziksel Uygunluk ve Performans Analizi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Yaşar Gül Baltacı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fiziksel uygunluğu tanımlar, testlerini kavrar, hangi testlerini kendi alanında uygulayacağını analiz eder ve uygular, sonuçlarını yorumlayarak egzersiz reçetesinin oluşturulması ve modifiye etme becerisini kazanır.
Dersin İçeriği: Fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarında güvenli ve etkili egzersiz programı için uygun fiziksel uygunluğun tanımı ve fizyoloji bilgisi, fiziksel uygunluk testlerinin uygulama yöntemleri ve elde edilen veriler sonucunda egzersiz programı hazırlayabilme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fiziksel uygunluğun önemini tanımlar, egzersiz reçetesinin oluşturulmasında fiziksel uygunluk testlerinin önemini kavrar.
2) Sporcularda fiziksel uygunluk testlerini araştırır, elde ettiği bilgileri kendi alanında kullanır, analiz eder, yorumlar.
3) Bir ekip elemanı olarak multidisipliner ve interdisipliner çalışır, etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır.
4) Fiziksel uygunluğun önemi ile ilgili olarak sporcuyu, antrenörü, klüpleri ve toplumu bilinçlendirir.
5) Sahada, kortta ve/veya salonda fiziksel uygunluk testlerini uygular, araştırma planlar, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve ulusal ve/veya uluslar arası bilimsel toplantılarda sunar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriği hakkında bilgi
2) Fiziksel uygunluğun tanımlanması
3) Aerobik kardiovasküler endurans testleri
4) Anaerobik kardiovasküler endurans testleri
5) Kassal kuvvet ve endurans testleri
6) Araştırma projesi
7) Esneklik ve çeviklik testleri
8) Vize
9) Hız ve reaksiyon zaman testleri
10) Denge ve koordinasyon testleri
11) Araştırma projesi ile ilgili literatürün sunulması
12) Vücut kompozisyonu
13) Fiziksel uygunlukta kanıta dayalı uygulamalar
14) Araştırma sonuçlarının toplanması
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ACSM Publication Series ACSM Fitness Book Leisure Pres Champaign,Illionois 1992.
American College of Sports Medicine?s Guidelines for Exercise Testing and Prescription, 7th Edt, Lippincott Williams&Wilkins, 2006.
Heyward VH. Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription, 3rd Edt. Human Kinetics 1998.
Diğer Kaynaklar: ACSM Publication Series ACSM Fitness Book Leisure Pres Champaign,Illionois 1992.
American College of Sports Medicine?s Guidelines for Exercise Testing and Prescription, 7th Edt, Lippincott Williams&Wilkins, 2006.
Heyward VH. Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription, 3rd Edt. Human Kinetics 1998.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2 3 3 2 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2 3 3 3 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2 2 3 2 3
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1 2 2 1 3
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2 2 3 3 2
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2 2 3 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 3
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 2
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 3
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 150
Ara Sınavlar 1 1
Final 2 2
Toplam İş Yükü 192