Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SFT5003 | ||||
Ders İsmi: | Fiziksel Uygunluk ve Performans Analizi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Yaşar Gül Baltacı | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fiziksel uygunluğu tanımlar, testlerini kavrar, hangi testlerini kendi alanında uygulayacağını analiz eder ve uygular, sonuçlarını yorumlayarak egzersiz reçetesinin oluşturulması ve modifiye etme becerisini kazanır. |
Dersin İçeriği: | Fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarında güvenli ve etkili egzersiz programı için uygun fiziksel uygunluğun tanımı ve fizyoloji bilgisi, fiziksel uygunluk testlerinin uygulama yöntemleri ve elde edilen veriler sonucunda egzersiz programı hazırlayabilme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fiziksel uygunluğun önemini tanımlar, egzersiz reçetesinin oluşturulmasında fiziksel uygunluk testlerinin önemini kavrar. 2) Sporcularda fiziksel uygunluk testlerini araştırır, elde ettiği bilgileri kendi alanında kullanır, analiz eder, yorumlar. 3) Bir ekip elemanı olarak multidisipliner ve interdisipliner çalışır, etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır. 4) Fiziksel uygunluğun önemi ile ilgili olarak sporcuyu, antrenörü, klüpleri ve toplumu bilinçlendirir. 5) Sahada, kortta ve/veya salonda fiziksel uygunluk testlerini uygular, araştırma planlar, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve ulusal ve/veya uluslar arası bilimsel toplantılarda sunar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içeriği hakkında bilgi | |
2) | Fiziksel uygunluğun tanımlanması | |
3) | Aerobik kardiovasküler endurans testleri | |
4) | Anaerobik kardiovasküler endurans testleri | |
5) | Kassal kuvvet ve endurans testleri | |
6) | Araştırma projesi | |
7) | Esneklik ve çeviklik testleri | |
8) | Vize | |
9) | Hız ve reaksiyon zaman testleri | |
10) | Denge ve koordinasyon testleri | |
11) | Araştırma projesi ile ilgili literatürün sunulması | |
12) | Vücut kompozisyonu | |
13) | Fiziksel uygunlukta kanıta dayalı uygulamalar | |
14) | Araştırma sonuçlarının toplanması | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | ACSM Publication Series ACSM Fitness Book Leisure Pres Champaign,Illionois 1992. American College of Sports Medicine?s Guidelines for Exercise Testing and Prescription, 7th Edt, Lippincott Williams&Wilkins, 2006. Heyward VH. Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription, 3rd Edt. Human Kinetics 1998. |
Diğer Kaynaklar: | ACSM Publication Series ACSM Fitness Book Leisure Pres Champaign,Illionois 1992. American College of Sports Medicine?s Guidelines for Exercise Testing and Prescription, 7th Edt, Lippincott Williams&Wilkins, 2006. Heyward VH. Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription, 3rd Edt. Human Kinetics 1998. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | |
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | |
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | |
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | |
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | |
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 |
4) | Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 |
5) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 |
6) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 150 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 192 |