Spor Fizyoterapisi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SFT5204 | ||||
Ders İsmi: | Tez Çalışması - 2 | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Gül Deniz Yılmaz Yelvar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Yüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir |
Dersin İçeriği: | Tez çalışmasının yürütülmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tez konusunun belirlenmesi 2) Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması 3) Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması 4) Veri toplama aracının geliştirilmesi 5) Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması 6) Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi 7) Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez konusunun belirlenmesi | |
2) | Tez konusunun belirlenmesi | |
3) | Tez konusunun belirlenmesi | |
4) | Tez konusunun belirlenmesi | |
5) | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
6) | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
7) | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
8) | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
9) | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | |
10) | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | |
11) | Veri toplama aracının geliştirilmesi | |
12) | Veri toplama aracının geliştirilmesi | |
13) | Veri toplama aracının geliştirilmesi | |
14) | Veri toplama aracının geliştirilmesi | |
15) | Veri toplama aracının geliştirilmesi | |
16) | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Pubmed ve WOS literatür taraması |
Diğer Kaynaklar: | Pubmed ve WOS literatür taraması |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
4) Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
5) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
6) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor Fizyoterapisi alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 |
4) | Spor Fizyoterapisi alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
5) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 |
6) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 760 |
Toplam İş Yükü | 760 |