Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6051 | ||||
Ders İsmi: | ENERJİ KORUMA TEKNİKLERİ | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Günlük aktivitelerin vücut sistemleri üzerin etkisi, Enerji sistemleri, ve egzersiz metabolizması ve aktiviteler için kanıta dayalı enerji koruma tekniklerini öğrenme ve klinik vakalar üzerinde yorumlama ve tartışma |
Dersin İçeriği: | Günlük aktivitelerin vücut sistemleri üzerin etkisi, Enerji sistemleri, Enerji metabolizması ve kanıta dayalı enerji koruma teknikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Enerji sistemlerinin ve metabolizmasını öğrenir. 2) Aktivitenin sistemler üzerine etkisi açıklayabilir 3) Egzersizin sistemler üzerine akut ve kronik etkilerini kavrayabilme yeteneği edinir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Enerji sistemleri ve egzersiz metabolizması | |
2) | Kardiovasküler sistem fonksiyonu ve kontrolü | |
3) | Pulmoner sistemin egzersiz cevapları | |
4) | Pulmoner sistemin egzersiz cevapları | |
5) | Aerobik güç eğitiminin prensipleri | |
6) | Anaerobik kuvvet, güç ve hareket | |
7) | Vücut kompozisyonu, ağırlık kontrolü ve egzersiz | |
8) | Ara sınav | |
9) | Günlük aktiviteler için enerji koruma teknikleri | |
10) | Farklı gruplarda kanıta dayalı enerji koruma teknikleri | |
11) | Farklı gruplarda kanıta dayalı enerji koruma teknikleri | |
12) | Farklı gruplarda kanıta dayalı enerji koruma teknikleri | |
13) | Klinik vakalar üzerinde yorumlama ve tartışma | |
14) | Klinik vakalar üzerinde yorumlama ve tartışma | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | William J. Kraemer, Steven J.Fleck, Michael R. Deschenes. Exercise Physiology, Integrating Theory and Apllication. Wolters Kluwer, Lippincott Williams&Wilkins, 2012 Scott K. Powers. Edward T. Howley. Exercise Physiology-Theory and Application to Fitness and Performance. 5th Ed, 2004 |
Diğer Kaynaklar: | Sharon A Plowman. Smith Denise L. Exercise Physiology for Health, Fitness and Performance 4th Ed., 2014 Ehrman JK, Kerrigan DJ, keteyian SJ. İleri egzersiz fizyolojisi. Çeviri ed: Gül Baltacı. Hipokrat kitap evi. 2018 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 1 | 2 | ||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 | 3 | |||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 1 | |||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | 1 | 1 | ||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | ||||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 1 | 1 | ||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 4 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 208 |