Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY6051
Ders İsmi: ENERJİ KORUMA TEKNİKLERİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YASEMİN BURAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Yasemin BURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Günlük aktivitelerin vücut sistemleri üzerin etkisi, Enerji sistemleri, ve egzersiz metabolizması ve aktiviteler için kanıta dayalı enerji koruma tekniklerini öğrenme ve klinik vakalar üzerinde yorumlama ve tartışma
Dersin İçeriği: Günlük aktivitelerin vücut sistemleri üzerin etkisi, Enerji sistemleri, Enerji metabolizması ve kanıta dayalı enerji koruma teknikleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Enerji sistemlerinin ve metabolizmasını öğrenir.
2) Aktivitenin sistemler üzerine etkisi açıklayabilir
3) Egzersizin sistemler üzerine akut ve kronik etkilerini kavrayabilme yeteneği edinir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Enerji sistemleri ve egzersiz metabolizması
2) Kardiovasküler sistem fonksiyonu ve kontrolü
3) Pulmoner sistemin egzersiz cevapları
4) Pulmoner sistemin egzersiz cevapları
5) Aerobik güç eğitiminin prensipleri
6) Anaerobik kuvvet, güç ve hareket
7) Vücut kompozisyonu, ağırlık kontrolü ve egzersiz
8) Ara sınav
9) Günlük aktiviteler için enerji koruma teknikleri
10) Farklı gruplarda kanıta dayalı enerji koruma teknikleri
11) Farklı gruplarda kanıta dayalı enerji koruma teknikleri
12) Farklı gruplarda kanıta dayalı enerji koruma teknikleri
13) Klinik vakalar üzerinde yorumlama ve tartışma
14) Klinik vakalar üzerinde yorumlama ve tartışma
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
William J. Kraemer, Steven J.Fleck, Michael R. Deschenes. Exercise Physiology, Integrating Theory and Apllication. Wolters Kluwer, Lippincott Williams&Wilkins, 2012
Scott K. Powers. Edward T. Howley. Exercise Physiology-Theory and Application to Fitness and Performance. 5th Ed, 2004

Diğer Kaynaklar: Sharon A Plowman. Smith Denise L. Exercise Physiology for Health, Fitness and Performance 4th Ed., 2014
Ehrman JK, Kerrigan DJ, keteyian SJ. İleri egzersiz fizyolojisi. Çeviri ed: Gül Baltacı. Hipokrat kitap evi. 2018

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2 1 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 1 3
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1 1
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1 1 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 1 1 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 3
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 2
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 4 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 120
Ara Sınavlar 1 10
Toplam İş Yükü 208