Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6050 | ||||
Ders İsmi: | KORUYUCU REHABİLİTASYON UYGULAMALARI | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül D. ELBAŞI | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders toplum sağlığına yönelik farklı konularda fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerinin tanımlanması ve uygulanmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında, önlenebilir sağlık problemleri açısından uygulanabilecek fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Koruyucu sağlık kavramını bilir. 2) Koruyucu sağlık kavramı içerisinde fizyoterapinin önemini ve kullanılabilecek uygun fizyoterapi yaklaşımlarını bilir. 3) Farklı önlenebilir hastalıklar açısından egzersizin önemini kavrar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Koruyucu sağlık kavramı | |
2) | Koruyucu sağlık politikaları | |
3) | Koruyucu sağlık açısından fiziksel aktivite ve egzersiz | |
4) | Fiziksel inaktivite ve zararları | |
5) | Kardiyovasküler sistem hastalıklarının önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları | |
6) | Metabolik hastalıklarının önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları | |
7) | Yaşlanmaya bağlı muskuloskeletal sistem hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları | |
8) | Arasınav | |
9) | Spor yaralanmalarının önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları | |
10) | İşe bağlı muskuloskeletal hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları | |
11) | Nörolojik hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları | |
12) | Çocukluk çağında koruyucu sağlık açısından fiziksel aktivite ve egzersiz | |
13) | Solunum sistemi hastalıklarının önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları | |
14) | İmmünolojik hastalıklarının önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. John Gormley, Juliette Hussey. Exercise Therapy: Prevention and Treatment of Disease. Wiley-Blackwel, 2005. 2. Olga Dreeben. Patient Education in Rehabilitation. Jones & Bartlett Learning, 2010. 3. Joep Perk, Peter Mathes, Helmut Gohlke, Catherine Monpère, Irene Hellemans, Hannah McGee, Philippe Sellier, Hugo Saner. Cardiovascular Prevention and Rehabilitation. Springer Science & Business Media, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | Güncel Literatür |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | ||||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 | 1 | 1 | ||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 2 | |||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | 1 | |||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | 2 | ||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 1 | |||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 2 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 150 |
Sunum / Seminer | 4 | 20 |
Toplam İş Yükü | 215 |