Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY6048
Ders İsmi: İNMEDE KANITA DAYALI UYGULAMALAR
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Yasemin Buran Çırak
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bir fizyoterapist olarak klinikteki inme hastalarına yapılan uygulamalarda kanıta dayalı etkin değerlendirme ve tedavi yöntemlerinde yetkin olmak. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında uygun tedavi programlarının planlanması ve teorik bilginin uygulamaya aktarılması becerilerinin kazanılması ve literatürün araştırılmasıdır.
Dersin İçeriği: Doktora programı sonrası fizyoterapistler, değerlendirme ve tedavide fizik tedavi yöntemleri ve ekipmanlarını kullanabilir, adapte edebilir ve yeni yöntemler geliştirebilirler. Laboratuar temelli araştırmaları planlayabilir ve yürütebilirler. Araştırmayı ürüne veya faydalı modele dönüştürebilir, patent çalışmaları yürütebilirler. Klinik soru sorma ve hipotez geliştirme ile araştırma projesi planlayabilir, kaynak bulabilirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hastaları fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir.
2) Hastaların fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar.
3) Fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini hastalara uygular
4) Fizyoterapi programını literatür ile tartışabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Klinikte kullanılan güncel değerlendirme yöntemleri
3) Klinikte kullanılan güncel tedavi yöntemleri
4) Kronik ağrılı hastalarda kanıta dayalı olarak klinik değerlendirme
5) Kronik ağrılı hastalarda kanıta dayalı olarak tedavi yönteminin seçimi
6) Ortopedik hastalıklarda kanıta dayalı olarak klinik değerlendirme
7) Ortopedik hastalıklarda kanıta dayalı olarak tedavi yönteminin seçimi
8) Arasınav
9) Nörolojik hastalıklarda kanıta dayalı olarak klinik değerlendirme
10) Nörolojik hastalıklarda kanıta dayalı olarak tedavi yönteminin seçimi
11) İnme hastalarında kanıta dayalı olarak klinik değerlendirme
12) İnme hastalarında kanıta dayalı olarak tedavi yönteminin seçimi
13) Kanıta dayalı sunum ve poster hazırlama
14) Kanıta dayalı sunum ve poster hazırlama
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Pubmed, Cohhrane, Web of Science

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2 2 2 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 3 3 3 3
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2 2 2 2
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 3 3 3 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 2 2 2 2
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 3 3 3 3
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 3
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 2
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 3
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 78
Sunum / Seminer 13 78
Ara Sınavlar 1 2
Final 2 4
Toplam İş Yükü 201