Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6048 | ||||
Ders İsmi: | İNMEDE KANITA DAYALI UYGULAMALAR | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin Buran Çırak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir fizyoterapist olarak klinikteki inme hastalarına yapılan uygulamalarda kanıta dayalı etkin değerlendirme ve tedavi yöntemlerinde yetkin olmak. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında uygun tedavi programlarının planlanması ve teorik bilginin uygulamaya aktarılması becerilerinin kazanılması ve literatürün araştırılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Doktora programı sonrası fizyoterapistler, değerlendirme ve tedavide fizik tedavi yöntemleri ve ekipmanlarını kullanabilir, adapte edebilir ve yeni yöntemler geliştirebilirler. Laboratuar temelli araştırmaları planlayabilir ve yürütebilirler. Araştırmayı ürüne veya faydalı modele dönüştürebilir, patent çalışmaları yürütebilirler. Klinik soru sorma ve hipotez geliştirme ile araştırma projesi planlayabilir, kaynak bulabilirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hastaları fizyoterapi ve rehabilitasyon açısından değerlendirir. 2) Hastaların fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar. 3) Fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini hastalara uygular 4) Fizyoterapi programını literatür ile tartışabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Klinikte kullanılan güncel değerlendirme yöntemleri | |
3) | Klinikte kullanılan güncel tedavi yöntemleri | |
4) | Kronik ağrılı hastalarda kanıta dayalı olarak klinik değerlendirme | |
5) | Kronik ağrılı hastalarda kanıta dayalı olarak tedavi yönteminin seçimi | |
6) | Ortopedik hastalıklarda kanıta dayalı olarak klinik değerlendirme | |
7) | Ortopedik hastalıklarda kanıta dayalı olarak tedavi yönteminin seçimi | |
8) | Arasınav | |
9) | Nörolojik hastalıklarda kanıta dayalı olarak klinik değerlendirme | |
10) | Nörolojik hastalıklarda kanıta dayalı olarak tedavi yönteminin seçimi | |
11) | İnme hastalarında kanıta dayalı olarak klinik değerlendirme | |
12) | İnme hastalarında kanıta dayalı olarak tedavi yönteminin seçimi | |
13) | Kanıta dayalı sunum ve poster hazırlama | |
14) | Kanıta dayalı sunum ve poster hazırlama | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Pubmed, Cohhrane, Web of Science |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 3 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 78 |
Sunum / Seminer | 13 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 201 |