Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY6047
Ders İsmi: NÖROMUSKÜLER HASTALIKLARDA KANITA DAYALI UYGULAMALAR
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YASEMİN BURAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Yasemin BURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi değerlendirme yöntemlerini incelemek, hastalıklara özel tedavi yöntemlerini geliştirebilmektir.
Dersin İçeriği: Alt motor nöron hastalıkları, klinik tipleri, üst motor nöron hastalıklarından farklılıkları ve bu hastalıklarda kullanılan fizyoterapi rehabilitasyon yöntemlerinin ele alınarak işlenmesi, güncel literatür incelemesi yapılır.
Periferal nöromusküler sistemin herediter ve edinsel hastalıkları olarak tanımlanan ve çok geniş yelpazede yer alan nöromusküler hastalıklar klinikte fizyoterapistlerin çok karşılaştıkları ve değişik şiddette özre yol açan hastalıklar grubudur. Bu dersin amacı ilerleyici şekilde fiziksel ve fonksiyonel yetersizliklere yol açan ve üst motor lezyonlarından farklı biçimde fizyoterapi stratejilerine sahip olan bu grup hastalıklar ile ilgili sistematik yaklaşımı kavratmak, günceli takip etme becerisi kazandırmaktır.
Nöromusküler hastalıklarda uygulanan fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını analiz etme ve
Nöromusküler hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu konusunda araştırma planlaması yapılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Merkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarını bilir.
2) Sinir sistemi patolojilerine göre fizyoterapi değerlendirmeleri bilir
3) Sinir sistemi patolojilerine göre kullanılan fizyoterapi yöntemlerini bilir.
4) Öğrenci bu dersin sonunda nöromusküler problemlerde kanıta dayalı fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması, dersi işleme yöntemlerinin tartışılması ve kaynakların tanıtılması
2) Nöromusküler hastalıkların genel klinik özellikleri, tipleri ve sınıflandırması
3) Çocuklukta görülen primer kas hastalıkları
4) Çocuklukta görülen primer kas hastalıklarınde standart
5) Primer kas hastalıklarının erişkin tipleri
6) Primer kas hastalıklarının erişkin tiplerinde fizyoterapi değerlendirmeleri ve kanıtlar
7) Primer kas hastalıklarında fizyoterapi yaklaşımları ve kanıt temelli uygulamalar.
8) Ara sınav
9) Alt motor nöron hastalıkları, erişkin ve çocuk formlarında fizyoterapi değerlendirmeleri ve kanıtlar
10) Periferik nöropatiler ve fizyoterapi değerlendirmeleri ve standartlar
11) Primer nöropatilerde fizyoterapi yaklaşımları ve kanıt temelli uygulamalar
12) Nöromusküler hastalıklarda kanıt temelli rehabilitasyon yaklaşımları
13) Nöromusküler hastalıklarda uluslar arası standartlar ve güncel yaklaşımlar
14) Nöromusküler hastalıklarda uluslar arası standartlar ve güncel yaklaşımlar
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Dubowitz V. Neuromuscular Diseases. London: WB Saunders Co. 1994.
2. Takip edilecek dergiler
3. Neuromuscular Disorders, Journal
4. Disability and Rehabilitation, Journal
5. Muscle and Nerve, Journal
Diğer Kaynaklar: 1. Dubowitz V. Neuromuscular Diseases. London: WB Saunders Co. 1994.
2. Takip edilecek dergiler
3. Neuromuscular Disorders, Journal
4. Disability and Rehabilitation, Journal
5. Muscle and Nerve, Journal

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2 1 2 1
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 1 1 2 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1 1 1 2
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2 2 2 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 1 1 1 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 2
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 144
Toplam İş Yükü 192