Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6047 | ||||
Ders İsmi: | NÖROMUSKÜLER HASTALIKLARDA KANITA DAYALI UYGULAMALAR | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi değerlendirme yöntemlerini incelemek, hastalıklara özel tedavi yöntemlerini geliştirebilmektir. |
Dersin İçeriği: | Alt motor nöron hastalıkları, klinik tipleri, üst motor nöron hastalıklarından farklılıkları ve bu hastalıklarda kullanılan fizyoterapi rehabilitasyon yöntemlerinin ele alınarak işlenmesi, güncel literatür incelemesi yapılır. Periferal nöromusküler sistemin herediter ve edinsel hastalıkları olarak tanımlanan ve çok geniş yelpazede yer alan nöromusküler hastalıklar klinikte fizyoterapistlerin çok karşılaştıkları ve değişik şiddette özre yol açan hastalıklar grubudur. Bu dersin amacı ilerleyici şekilde fiziksel ve fonksiyonel yetersizliklere yol açan ve üst motor lezyonlarından farklı biçimde fizyoterapi stratejilerine sahip olan bu grup hastalıklar ile ilgili sistematik yaklaşımı kavratmak, günceli takip etme becerisi kazandırmaktır. Nöromusküler hastalıklarda uygulanan fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını analiz etme ve Nöromusküler hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyonu konusunda araştırma planlaması yapılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Merkezi ve periferik sinir sistemi hastalıklarını bilir. 2) Sinir sistemi patolojilerine göre fizyoterapi değerlendirmeleri bilir 3) Sinir sistemi patolojilerine göre kullanılan fizyoterapi yöntemlerini bilir. 4) Öğrenci bu dersin sonunda nöromusküler problemlerde kanıta dayalı fizyoterapi yaklaşımlarını tanımlayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması, dersi işleme yöntemlerinin tartışılması ve kaynakların tanıtılması | |
2) | Nöromusküler hastalıkların genel klinik özellikleri, tipleri ve sınıflandırması | |
3) | Çocuklukta görülen primer kas hastalıkları | |
4) | Çocuklukta görülen primer kas hastalıklarınde standart | |
5) | Primer kas hastalıklarının erişkin tipleri | |
6) | Primer kas hastalıklarının erişkin tiplerinde fizyoterapi değerlendirmeleri ve kanıtlar | |
7) | Primer kas hastalıklarında fizyoterapi yaklaşımları ve kanıt temelli uygulamalar. | |
8) | Ara sınav | |
9) | Alt motor nöron hastalıkları, erişkin ve çocuk formlarında fizyoterapi değerlendirmeleri ve kanıtlar | |
10) | Periferik nöropatiler ve fizyoterapi değerlendirmeleri ve standartlar | |
11) | Primer nöropatilerde fizyoterapi yaklaşımları ve kanıt temelli uygulamalar | |
12) | Nöromusküler hastalıklarda kanıt temelli rehabilitasyon yaklaşımları | |
13) | Nöromusküler hastalıklarda uluslar arası standartlar ve güncel yaklaşımlar | |
14) | Nöromusküler hastalıklarda uluslar arası standartlar ve güncel yaklaşımlar | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Dubowitz V. Neuromuscular Diseases. London: WB Saunders Co. 1994. 2. Takip edilecek dergiler 3. Neuromuscular Disorders, Journal 4. Disability and Rehabilitation, Journal 5. Muscle and Nerve, Journal |
Diğer Kaynaklar: | 1. Dubowitz V. Neuromuscular Diseases. London: WB Saunders Co. 1994. 2. Takip edilecek dergiler 3. Neuromuscular Disorders, Journal 4. Disability and Rehabilitation, Journal 5. Muscle and Nerve, Journal |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 1 | 2 | 1 | |||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 | 1 | 2 | 2 | |||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | 2 | 2 | 1 | |||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | |||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 144 |
Toplam İş Yükü | 192 |