Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6046 | ||||
Ders İsmi: | PEDİATRİK REHABİLİTASYONDA KANITA DAYALI UYGULAMALAR | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Pediatrik hastalıklara özel fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; normal gelişim ve değerlendirilmesi, riskli bebek kavramı, serebral palside nörogelişimsel tedavi, margeret rood tekniği ve vojta metodu, serebral palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı, pediatrik |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuğun normal gelişimini değerlendirebilmeyi öğrenir. 2) Serebral Palsili çocukta değerlendirme ve tedavi programını tartışabilme yeteneği kazanır. 3) Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi yöntemini özetler. 4) Pediatrik nörolojik hastalıklarda kapsamlı değerlendirme ve tedavi programını ayırt edebilme yeteneği kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocukta normal gelişim ve değerlendirilmesi | |
2) | Riskli bebek kavramı ve gelişimin izlenmesi | |
3) | Serebral Palside Nörogelişimsel Tedavi | |
4) | Serebral Palside Margeret Rood Tekniği | |
5) | Serebral Palside Vojta Metodu | |
6) | Serebral Palsi fizyoterapisinde yardımcı cihaz kullanımı | |
7) | Pediatrik nöromüsküler hastalıklar ve rehabilitasyonu | |
8) | Arasınav | |
9) | Doğumsal Brakiyal Pleksus yaralanmaları ve fizyoterapisi | |
10) | Nöral Tüp Defektinde Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
11) | Omurilik yaralanmalı çocukta fizyoterapi, rehabilitasyon ve cihazlama prensipleri | |
12) | Romatizmal Pediatrik Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |
13) | Pediatrik Pulmoner Hastalıklar ve Fizyoterapisi | |
14) | Pediatrik Fizyoterapide Kanıta Dayalı Çalışmalar | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Roberta B. Shepherd. Physiotherapy in Pediatrics. 1995 2. Pamela M. Eckersley. Elements of Pediatric Physiotherapy.1993 3. Jan Stephen Tecklin. Pediatric Physical Therapy.2007 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Roberta B. Shepherd. Physiotherapy in Pediatrics. 1995 2. Pamela M. Eckersley. Elements of Pediatric Physiotherapy.1993 3. Jan Stephen Tecklin. Pediatric Physical Therapy.2007 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 1 | 1 | 1 | |||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 | 1 | 1 | ||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | ||||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 | 1 | 1 | 1 | |||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 2 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 140 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 198 |