Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY6044
Ders İsmi: TOPLUM SAĞLIĞINDA FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. NURGÜL DÜRÜSTKAN ELBAŞI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Nurgül D. ELBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders toplum sağlığında fizyoterapistin yeri, halk sağlığı modelleri , sağlıklı kişiler, çocuk, yaşlı , obez ve özürlülerde koruyucu fizyoterapi yöntemleri, toplum temelli fizyoterapi ve rehabilitasyon kavramlarını tanıması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında, önlenebilir sağlık problemleri açısından uygulanabilecek fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Toplum sağlığı kavramını bilir.
2) Toplum sağlığı kavramı içerisinde fizyoterapinin önemini ve kullanılabilecek uygun fizyoterapi yaklaşımlarını bilir.
3) Farklı gruplarda önlenebilir hastalıklar açısından fiziksel aktivite ve egzersizin önemini kavrar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Toplum sağlığı kavramı ve fizyoterapistin rolü
2) Halk Sağlığı Modelleri
3) Koruyucu sağlık açısından fiziksel aktivite ve egzersiz
4) Fiziksel inaktivite ve zararları
5) Bel ve boyun hastalıklarının önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları
6) Gebelikte Halk Sağlığı ve Fizyoterapi yaklaşımları
7) Yaşlanmaya bağlı muskuloskeletal sistem hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları
8) Arasınav
9) Çocukluk çağında koruyucu sağlık açısından fiziksel aktivite ve egzersiz
10) Obezitenin önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları
11) Kanserin önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları
12) Nörolojik hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları
13) Diyabetin önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları
14) Kardiyo-pulmoner sistem hastalıklarının önlenmesi ve tedavisinde koruyucu fizyoterapi yaklaşımları
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Frinckle M. Physiotherapy and primary health care: evolving opportunities 2005,
2. Engaging primary health care report of primary health care working party 2010.
3. John Gormley, Juliette Hussey. Exercise Therapy: Prevention and Treatment of Disease. Wiley-Blackwel, 2005.
4. Cardiovascular Prevention and Rehabilitation. Springer Science & Business Media, 2007.
Diğer Kaynaklar: Güncel Literatür

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 1 1 1
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 1 2 1
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1 1 1
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1 1 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 2 1 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 1 2
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 3
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 3
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 2
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 40
Sunum / Seminer 10 50
Proje 15 75
Toplam İş Yükü 210