Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6042 | ||||
Ders İsmi: | UYGULAMALI KİNEZYOLOJİ | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kinezyolojinin tanımı, hareket ve hareket tipleri, vücuttaki dokuların mekanik özellikleri ve patokinetiğini, hareket ve mekanik prensipler,kemik, kas, kollajen ve kıkırdak dokunun mekanik özellikleri ve patomekaniği, vücut eklemlerinin özellikleri, denge, oryantasyon düzlemleri ve koordinatlar, normal ve patolojik yürüyüş konuları. Yürüme kinezyolojisi, koşma kinezyolojisi gibi uygulamalı alanların detaylı incelenmesi ve araştırılmasının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği: | Kinezyolojinin tanımlanması, hareket ve tipleri, mekanik prensipler, kemiğin özellikleri ve normal ve anormal streslere kemiğin fonksiyonel uyumu, kemik hastalıkları, kıkırdak, kas, kollejen dokuların uygun mekanik yapıları ve patokinezyolojisi, eklemlerin sınıflandırılması, sinovial eklemler, eklem birleşmeleri, düzlemlerin ve hareketin ilişkisi, kayma ve yuvarlanma hareketleri, eklem limitasyonları ve kontraktürleri, postür, denge, düzlem ve eksenlerin yönleri, konuları ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kinezyoloji bilimini tanımlar. 2) Fizyoterapide ileri kinezyolojinin önemini kavrar. 3) Fizyoterapi uygulamalarında ileri kinezyoloji uygulamalarını bilir ve bu alandaki araştırmaları analiz eder. 4) İnovatif bir araştırma planlar, uygular, verilerini ve bulgularını sunar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kas: İskelet Sisteminin Primer Stabilizatörü ve Hareket Ettiricisi | |
2) | Hareket gelişiminin kinezyolojik yönden incelenmesi | |
3) | Üst ekstremitede ileri kinezyoloji | |
4) | Üst ekstremitede ileri kinezyoloji uygulamaları | |
5) | Aksiyal İskeletin Kas ve Eklem Etkileşimleri | |
6) | Çiğneme ve Solunum Kinezyolojisi | |
7) | Çiğneme ve Solunum Kinezyolojisi uygulamaları | |
8) | Ara sınav | |
9) | Alt ekstremitede ileri kinezyoloji | |
10) | Alt ekstremitede ileri kinezyoloji uygulamaları | |
11) | Yürümenin Kinezyolojisi | |
12) | Koşu Kinezyolojisi | |
13) | Yürüme ve koşu kinezyolojisi güncel literatür taraması | |
14) | Yürüme ve koşu kinezyolojisi güncel literatür taraması | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Kütüphane ve literatur incelemesi yapılacak |
Diğer Kaynaklar: | 1. Kütüphane ve literatur incelemesi yapılacak |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 1 | 1 | ||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 1 | 2 | ||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 | 2 | 2 | ||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 | 1 | 2 | ||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 1 | 1 | ||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 2 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 16 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Final | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 |