Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6041 | ||||
Ders İsmi: | ORTEZ TEKNOLOJİSİNDE KANITA DAYALI YAKLAŞIMLAR | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Habibe Serap İNAL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Öğrencilerin, ortez uygulamaları konusunda bilgilenmeleri ve hastaların rehabilitasyonunda ortez kullanabilir hale gelmeleri hedeflenmektedir. Güncel ortez teknolojileri ile geliştirilen cihazlar ve klinikte kullanımları, güncel literatür bilgisinin kazandırılması |
Dersin İçeriği: | Teknolojik ortez kullanılması gereken patomekanik durumlar, ortezlerin amaçları, alt ve üst ekstremite ortezleri ve rehabilitasyonu, gövde ortezleri ve rehabilitasyonu, ortez kullanımı ile karşılaşılabilecek sorun ve komplikasyonların önlenmesi ve giderilmesine yönelik çözümler, ortezin teknik ve biyomekanik kontrolü. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Defines orthotic rehabilitation. 2) Fizyoterapide kullanılan teknolojik ortezlerin önemini kavrar. 3) Fizyoterapi uygulamalarında kullanılan teknolojik ortezleri bilir ve bu alandaki araştırmaları analiz eder. 4) Teknolojik ortezlerle ilgili kullanımınu bilir ve tedavi protokolü hazırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve dersin tanımı | |
2) | Ortezlerin biomekanik prensipleri | |
3) | Teknolojik ortez uygulaması öncesi ve sonrasındaki değerlendirmeler | |
4) | Üst ekstremite için teknolojik ortez kullanımı | |
5) | Teknolojik ortez uygulaması öncesi ve sonrasındaki değerlendirmeler | |
6) | Alt ekstremite için teknolojik ortez kullanımı | |
7) | Spinal bölge için teknolojik ortez kullanımı | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kas iskelet sistemi yaralanmalarında ortez | |
10) | Sinir yaralanmalarında ortez | |
11) | Cerrahi sonrası ortezleme | |
12) | Cerrahi sonrası ortezleme | |
13) | Ortez kontrolü ve teknolojik ortez kullanımı konusunda güncel literatür taraması | |
14) | Ortopedik fizyoterapide inovatif ortez kullanımları | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Milson, M & Wilemon, D (2007) The strategy of Managing ınnovation and Technology, Prentice Hall 2. Tarakçı, E & Tarakçı D (2019) Rehabilitasyonda Teknoloji, İstanbul Tıp Kitabevi 3. Güncel literatür ve e-kaynaklar |
Diğer Kaynaklar: | 1. Milson, M & Wilemon, D (2007) The strategy of Managing ınnovation and Technology, Prentice Hall 2. Tarakçı, E & Tarakçı D (2019) Rehabilitasyonda Teknoloji, İstanbul Tıp Kitabevi 3. Güncel literatür ve e-kaynaklar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 | 2 | 1 | 1 | |||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 | 1 | 3 | 1 | |||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | 1 | 1 | 2 | |||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 2 | 1 | 1 | |||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 | 1 | 1 | ||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 16 | 80 |
Toplam İş Yükü | 128 |