Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY6041
Ders İsmi: ORTEZ TEKNOLOJİSİNDE KANITA DAYALI YAKLAŞIMLAR
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Habibe Serap İNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Öğrencilerin, ortez uygulamaları konusunda bilgilenmeleri ve hastaların rehabilitasyonunda ortez kullanabilir hale gelmeleri hedeflenmektedir. Güncel ortez teknolojileri ile geliştirilen cihazlar ve klinikte kullanımları, güncel literatür bilgisinin kazandırılması
Dersin İçeriği: Teknolojik ortez kullanılması gereken patomekanik durumlar, ortezlerin amaçları, alt ve üst ekstremite ortezleri ve rehabilitasyonu, gövde ortezleri ve rehabilitasyonu, ortez kullanımı ile karşılaşılabilecek sorun ve komplikasyonların önlenmesi ve giderilmesine yönelik çözümler, ortezin teknik ve biyomekanik kontrolü.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Defines orthotic rehabilitation.
2) Fizyoterapide kullanılan teknolojik ortezlerin önemini kavrar.
3) Fizyoterapi uygulamalarında kullanılan teknolojik ortezleri bilir ve bu alandaki araştırmaları analiz eder.
4) Teknolojik ortezlerle ilgili kullanımınu bilir ve tedavi protokolü hazırlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve dersin tanımı
2) Ortezlerin biomekanik prensipleri
3) Teknolojik ortez uygulaması öncesi ve sonrasındaki değerlendirmeler
4) Üst ekstremite için teknolojik ortez kullanımı
5) Teknolojik ortez uygulaması öncesi ve sonrasındaki değerlendirmeler
6) Alt ekstremite için teknolojik ortez kullanımı
7) Spinal bölge için teknolojik ortez kullanımı
8) Ara sınav
9) Kas iskelet sistemi yaralanmalarında ortez
10) Sinir yaralanmalarında ortez
11) Cerrahi sonrası ortezleme
12) Cerrahi sonrası ortezleme
13) Ortez kontrolü ve teknolojik ortez kullanımı konusunda güncel literatür taraması
14) Ortopedik fizyoterapide inovatif ortez kullanımları
15) Final Sınavı
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Milson, M & Wilemon, D (2007) The strategy of Managing ınnovation and Technology, Prentice Hall
2. Tarakçı, E & Tarakçı D (2019) Rehabilitasyonda Teknoloji, İstanbul Tıp Kitabevi
3. Güncel literatür ve e-kaynaklar
Diğer Kaynaklar: 1. Milson, M & Wilemon, D (2007) The strategy of Managing ınnovation and Technology, Prentice Hall
2. Tarakçı, E & Tarakçı D (2019) Rehabilitasyonda Teknoloji, İstanbul Tıp Kitabevi
3. Güncel literatür ve e-kaynaklar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 1 2 1 1
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 3 1 3 1
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1 1 1 1
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2 1 1 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1 2 1 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 2 1 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 1
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 1
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 2
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 2
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sunum / Seminer 16 80
Toplam İş Yükü 128