Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY6040
Ders İsmi: PROTEZ TEKNOLOJİSİNDE KANITA DAYALI YAKLAŞIMLAR
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Habibe Serap İNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;
Öğrencilerin, protez uygulamaları konusunda bilgilenmeleri ve hastaların rehabilitasyonunda protez kullanabilir hale gelmeleri hedeflenmektedir. Güncel protez teknolojileri ile geliştirilen cihazlar ve klinikte kullanımları, güncel literatür bilgisinin kazandırılması
Dersin İçeriği: Teknolojik protez kullanılması gereken patomekanik durumlar, protezlerin amaçları, alt ve üst ekstremite protezleri ve rehabilitasyonu, gövde protezleri ve rehabilitasyonu, protez kullanımı ile karşılaşılabilecek sorun ve komplikasyonların önlenmesi ve giderilmesine yönelik çözümler, protezin teknik ve biyomekanik kontrolü.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Protez rehabilitasyonunu tanımlar.
2) Fizyoterapide kullanılan teknolojik protezlerin önemini kavrar.
3) Fizyoterapi uygulamalarında kullanılan teknolojik protezleri bilir ve bu alandaki araştırmaları analiz eder.
4) Teknolojik protezlerle ilgili kullanımınu bilir ve tedavi protokolü hazırlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve dersin tanımı
2) Amputasyon nedenleri
3) Amputasyon seviyeleri
4) Konjenital amputasyonlar
5) Güncel protez yaklaşımları ve teknoloji
6) Üst ekstremite amputasyon seviyelerine göre kullanılan teknolojik protezler
7) Alt ekstremite amputasyon seviyelerine göre kullanılan teknolojik protezler
8) Ara sınav
9) Parsiyel el ve ayak protezleri
10) Protezlerde statik ve dinamik ayarlar ve güdük-soket uyumu, kontrol Ampute rehabilitasyonu.
11) Ampute rehabilitasyonu.
12) Protez kontrolü ve teknolojik protez kullanımı konusunda güncel literatür taraması
13) Protez kulanımı ve güncel fizyoterapi yaklaşımları
14) Protez kulanımı ve güncel fizyoterapi yaklaşımları
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Şener G, Erbahçeci F. Protezler H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları Ankara, 2001.
2. Browker JH, Michael JW. Atlas of Limb Prosthetics Mosby Year Book, St. Louis 1992.
2. Güncel Yayınlar
Diğer Kaynaklar: 1. Şener G, Erbahçeci F. Protezler H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları Ankara, 2001.
2. Browker JH, Michael JW. Atlas of Limb Prosthetics Mosby Year Book, St. Louis 1992.
2. Güncel Yayınlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2 2 1
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 1 2 3 1
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1 1 2 3
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1 2 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1 2 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 2 1 2 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 1
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 3
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 2
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Toplam İş Yükü 128