Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6040 | ||||
Ders İsmi: | PROTEZ TEKNOLOJİSİNDE KANITA DAYALI YAKLAŞIMLAR | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Habibe Serap İNAL | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; Öğrencilerin, protez uygulamaları konusunda bilgilenmeleri ve hastaların rehabilitasyonunda protez kullanabilir hale gelmeleri hedeflenmektedir. Güncel protez teknolojileri ile geliştirilen cihazlar ve klinikte kullanımları, güncel literatür bilgisinin kazandırılması |
Dersin İçeriği: | Teknolojik protez kullanılması gereken patomekanik durumlar, protezlerin amaçları, alt ve üst ekstremite protezleri ve rehabilitasyonu, gövde protezleri ve rehabilitasyonu, protez kullanımı ile karşılaşılabilecek sorun ve komplikasyonların önlenmesi ve giderilmesine yönelik çözümler, protezin teknik ve biyomekanik kontrolü. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Protez rehabilitasyonunu tanımlar. 2) Fizyoterapide kullanılan teknolojik protezlerin önemini kavrar. 3) Fizyoterapi uygulamalarında kullanılan teknolojik protezleri bilir ve bu alandaki araştırmaları analiz eder. 4) Teknolojik protezlerle ilgili kullanımınu bilir ve tedavi protokolü hazırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve dersin tanımı | |
2) | Amputasyon nedenleri | |
3) | Amputasyon seviyeleri | |
4) | Konjenital amputasyonlar | |
5) | Güncel protez yaklaşımları ve teknoloji | |
6) | Üst ekstremite amputasyon seviyelerine göre kullanılan teknolojik protezler | |
7) | Alt ekstremite amputasyon seviyelerine göre kullanılan teknolojik protezler | |
8) | Ara sınav | |
9) | Parsiyel el ve ayak protezleri | |
10) | Protezlerde statik ve dinamik ayarlar ve güdük-soket uyumu, kontrol Ampute rehabilitasyonu. | |
11) | Ampute rehabilitasyonu. | |
12) | Protez kontrolü ve teknolojik protez kullanımı konusunda güncel literatür taraması | |
13) | Protez kulanımı ve güncel fizyoterapi yaklaşımları | |
14) | Protez kulanımı ve güncel fizyoterapi yaklaşımları | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Şener G, Erbahçeci F. Protezler H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları Ankara, 2001. 2. Browker JH, Michael JW. Atlas of Limb Prosthetics Mosby Year Book, St. Louis 1992. 2. Güncel Yayınlar |
Diğer Kaynaklar: | 1. Şener G, Erbahçeci F. Protezler H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları Ankara, 2001. 2. Browker JH, Michael JW. Atlas of Limb Prosthetics Mosby Year Book, St. Louis 1992. 2. Güncel Yayınlar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 2 | 1 | ||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 | 2 | 3 | 1 | |||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 1 | 2 | 3 | |||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | 2 | 3 | ||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 2 | 1 | ||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 | 1 | 2 | 1 | |||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Toplam İş Yükü | 128 |