Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6039 | ||||
Ders İsmi: | KANITA DAYALI GELENEKSEL VE TAMAMLAYICI TEDAVİLER | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Yasemin Buran Çırak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapistlerin geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları, fonksiyonel tıp ve anatomi bakış açısı, enflamasyon temelinde kronik hastalıklar ve fizyopatoloji, onkolojik ve otoimmün hastalıklarda, kronik hastalıklarda ürolojik hastalıklarda geleneksel ve tamamlayıcı tıp yöntemleri, ozon terapi, homeopati hakkında bilgi sahibi olması ve klinik uygulamalarına yön verici görüşler kazanmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları, fonksiyonel tıp ve anatomi bakış açısı, enflamasyon temelinde kronik hastalıklar ve fizyopatoloji, onkolojik ve otoimmün hastalıklarda, kronik hastalıklarda ürolojik hastalıklarda geleneksel ve tamamlayıcı tıp yöntemleri, ozon terapi, homeopati. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fonksiyonel tıp ve anatomi bakış açısı, kronik hastalıklar ve fizyopatolojisine enflamasyon temelli yaklaşım kazanır. 2) Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. 3) Onkolojik ve otoimmün hastalıklarda, kronik hastalıklarda ürolojik hastalıklarda kullanılan geleneksel ve tamamlayıcı tıp yöntemlerini bilir. 4) Ozon terapi, homeopati hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları | |
2) | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları | |
3) | Fonksiyonel Tıp | |
4) | Fonksiyonel Anatomi | |
5) | Enflamasyon Temelinde Kronik Hastalıklara Bakış | |
6) | Enflamasyon Temelinde Fizyopatoloji | |
7) | Enflamasyon Temelinde Fizyopatoloji | |
8) | Ara sınav | |
9) | Onkolojik ve Otoimmün Hastalıklarda Holistik ve Tamamlayıcı Tıp Yaklaşımları | |
10) | Onkolojik ve Otoimmün Hastalıklarda Holistik ve Tamamlayıcı Tıp Yaklaşımları | |
11) | Kronik Hastalıklarda Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri | |
12) | Kronik Hastalıklarda Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Yöntemleri | |
13) | Ürolojik Hastalıklarda Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları | |
14) | Ozon Terapinin Ağrı Tedavisindeki Yeri ve Homeopati Uygulamaları | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Pubmed, Cochrane, Web of Science |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 112 |
Ödevler | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 199 |