Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6038 | ||||
Ders İsmi: | EL-EL BİLEĞİ PROBLEMLERİNDE KANITA DAYALI YAKLAŞIMLAR | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Gül Deniz YILMAZ YELVAR | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | El-el bileği problemlerinde karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi verip, bu problemlerde değerlendirme yapabilmek, uygulanabilecek fizyoterapi ve rehabilitasyon protokollerini öğretmek ve konu ile ilgili literatür taraması yaparak kanıta dayalı güncel yaklaşımları takip etmek. |
Dersin İçeriği: | El-el bileği anatomisi, fonksiyonları, patolojileri, değerlendirmesi, egzersiz bilimi ve kanıta dayalı fizyoterapi yöntemlerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) El-el bileği patolojilerini bilir. 2) El-el bileği patolojilerinde değerlendirmelerini yapar. 3) El-el bileği patolojilerinde uygulanabilecek fizyoterapi ve rehabilitasyon protokollerini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | |
2) | Elin fonksiyonel anatomi ve kineziyolojisi | |
3) | El hastalıklarının fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme | |
4) | Elin konjenital anomalileri | |
5) | El ampütasyonları ve protez uygulamalar | |
6) | El yanıkları, flep ve greft sonrası fizyoterapi rehabilitasyon | |
7) | El rehabilitasyonunda splint uygulamaları | |
8) | Arasınav | |
9) | Tendon tamiri sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon | |
10) | Periferik sinir yaralanmaları ve el rehabilitasyonu | |
11) | Elin ortopedik hastalıkları ve rehabilitasyonu | |
12) | Elin romatizmal hastalıkları ve rehabilitasyonu | |
13) | El rehabilitasyonunda son teknolojik uygulamalar | |
14) | El rehabilitasyonunda kanıta dayalı araştırmalar | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Andris Freivalds. Biomechanics of Upper Limbs. CRC Press, 2004 2. Robert A. Donatelli&Michael J. Wooden Orthopaedic Physical Therapy. Churchill Livingstone, 2009 3.Joshua Cleland. Orthopedic Clinical Examination:An Evidence Based Approach for Physical Therapist. Elsevier, 2007 4.Önder Çerezci, Yaprak Ataker, Nazan Canbulat, Etfal Güdemez. El Rehabilitasyonu. Nobel Tıp, 2013 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Andris Freivalds. Biomechanics of Upper Limbs. CRC Press, 2004 2. Robert A. Donatelli&Michael J. Wooden Orthopaedic Physical Therapy. Churchill Livingstone, 2009 3.Joshua Cleland. Orthopedic Clinical Examination:An Evidence Based Approach for Physical Therapist. Elsevier, 2007 4.Önder Çerezci, Yaprak Ataker, Nazan Canbulat, Etfal Güdemez. El Rehabilitasyonu. Nobel Tıp, 2013 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 2 | 1 | ||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 | 3 | 1 | ||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 2 | 2 | ||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | 2 | 2 | ||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 2 | 2 | ||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 1 | |||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Toplam İş Yükü | 128 |