Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY6038
Ders İsmi: EL-EL BİLEĞİ PROBLEMLERİNDE KANITA DAYALI YAKLAŞIMLAR
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR
Dersi Veren(ler): Gül Deniz YILMAZ YELVAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: El-el bileği problemlerinde karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi verip, bu problemlerde değerlendirme yapabilmek, uygulanabilecek fizyoterapi ve rehabilitasyon protokollerini öğretmek ve konu ile ilgili literatür taraması yaparak kanıta dayalı güncel yaklaşımları takip etmek.
Dersin İçeriği: El-el bileği anatomisi, fonksiyonları, patolojileri, değerlendirmesi, egzersiz bilimi ve kanıta dayalı fizyoterapi yöntemlerini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) El-el bileği patolojilerini bilir.
2) El-el bileği patolojilerinde değerlendirmelerini yapar.
3) El-el bileği patolojilerinde uygulanabilecek fizyoterapi ve rehabilitasyon protokollerini bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği hakkında bilgilendirme
2) Elin fonksiyonel anatomi ve kineziyolojisi
3) El hastalıklarının fizyoterapi ve rehabilitasyonunda değerlendirme
4) Elin konjenital anomalileri
5) El ampütasyonları ve protez uygulamalar
6) El yanıkları, flep ve greft sonrası fizyoterapi rehabilitasyon
7) El rehabilitasyonunda splint uygulamaları
8) Arasınav
9) Tendon tamiri sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon
10) Periferik sinir yaralanmaları ve el rehabilitasyonu
11) Elin ortopedik hastalıkları ve rehabilitasyonu
12) Elin romatizmal hastalıkları ve rehabilitasyonu
13) El rehabilitasyonunda son teknolojik uygulamalar
14) El rehabilitasyonunda kanıta dayalı araştırmalar
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Andris Freivalds. Biomechanics of Upper Limbs. CRC Press, 2004
2. Robert A. Donatelli&Michael J. Wooden Orthopaedic Physical Therapy. Churchill Livingstone, 2009
3.Joshua Cleland. Orthopedic Clinical Examination:An Evidence Based Approach for Physical Therapist. Elsevier, 2007
4.Önder Çerezci, Yaprak Ataker, Nazan Canbulat, Etfal Güdemez. El Rehabilitasyonu. Nobel Tıp, 2013
Diğer Kaynaklar: 1. Andris Freivalds. Biomechanics of Upper Limbs. CRC Press, 2004
2. Robert A. Donatelli&Michael J. Wooden Orthopaedic Physical Therapy. Churchill Livingstone, 2009
3.Joshua Cleland. Orthopedic Clinical Examination:An Evidence Based Approach for Physical Therapist. Elsevier, 2007
4.Önder Çerezci, Yaprak Ataker, Nazan Canbulat, Etfal Güdemez. El Rehabilitasyonu. Nobel Tıp, 2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2 2 1
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 3 3 1
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1 2 2
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1 2 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1 2 2
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 1 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 3
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 1
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Toplam İş Yükü 128