Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6037 | ||||
Ders İsmi: | AYAK-AYAK BİLEĞİ PROBLEMLERİNDE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ayak ve ayak bileğine ait tüm ortopedik sorunlarda, probleme özel olarak uygulanan değerlendirme yöntemlerini ve çeşitli fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını detayları ile bilme ve tartışma yeteneğini geliştirmek, en uygun fizik tedavi rehabilitasyon planını oluşturma ve tedavi planını uygulama, ilgili güncel literatürü takip ederek değerlendirmesini yapabilme ve tartışarak üzerinde yorum yapabilmeyi sağlamak |
Dersin İçeriği: | Ayak ve ayak bileği yaralanmalarında ortapedik rehabilitasyonunda farklı problemler için kullanılan değerlendirme yöntemleri ve bunların fizyoterapi ve rehabilitasyonları ile ilgili teorik ve pratik bilgilerin yanı sıra, konularla ilgili literatür tarama çalışmaları ve değerlendirme ve rehabilitasyondaki yeni görüşler incelenecektir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ayak ve ayak bileğine ait ortopedik problemlerin patolojisi, klinik bulguları, prognozu ve temel tedavi prensiplerini analiz etme ve özel değerlendirme yöntemlerini bilme 2) En uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programının planlayabilme, olası komplikasyonları tanımlayabilme ve önleyebilme, bazı komplikasyonlar için programda gerekli değişiklik veya modifikasyonları yapabilme yeteneğini kazanır. 3) Multidisipliner ekip içerisinde planlama, uygulama ve problemleri çözme becerisine kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | |
2) | Ayak ve ayak bileği anatomisi | |
3) | Ayak ve ayak bileği biyomekanisi | |
4) | Ayak ve Ayak bileğinin klinik muayenesi | |
5) | Ayak ve Ayak bileğinin özel testleri | |
6) | Ayak bileği patolojileri | |
7) | Ayak bileği patolojileri | |
8) | Arasınav | |
9) | Ayak- ayak bileği yumuşak doku yaralanmaları | |
10) | Ayak- ayak bileğini kırıkları | |
11) | Ayak- ayak bileği yaralanmaları cerrahi yaklaşımlar | |
12) | Ayak- ayak bileği yaralanmaları konservatif yaklaşımlar | |
13) | Ayak- ayak bileği yaralanmaları konservatif yaklaşımlar | |
14) | Ayak- ayak bileği yaralanmaları güncel literatür taraması | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Robert A. Donatelli&Michael J. Wooden Orthopaedic Physical Therapy. Churchill Livingstone, 2009 2. Joshua Cleland. Orthopedic Clinical Exemination: An Evidence Based Approach for Physical Therapist. Elsevier, 2007 3. Murat Dalkılınç, Bülent Elbasan, İlkim Çıtak Karakaya, Ufuk Yurdalan. Nöromuskuloskeletal Muayene ve Değerlendirme. Hiper Tıp, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | 4. Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi ve Rehabiltasyon: Ortapedik rehabilitasyon. Hipokrat tıpevi/Pelikan kitapevi, 2016 5. Güncel literatür taraması |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 | 2 | 1 | ||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 2 | 2 | ||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | 1 | 1 | ||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | 1 | 1 | ||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | 2 | ||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 | 1 | 1 | ||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 2 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 3 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 141 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 193 |