Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY6036
Ders İsmi: Öğretimde Planlama Ve Ölçme-Değerlendirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YASEMİN BURAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Yasemin BURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kariyerine akademisyen olarak devam edecek olan öğrencilerin öğretimde planlama ve değerlendirme konusunda temel bilgi ve becerilerinin üst düzeye çıkarılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Öğretim ilkeleri, temel kavramlar ve program geliştirme süreci, program geliştirme model ve yaklaşımları, eğitim programı öğeleri, hedef ve hedef belirleme süreci ve içerik, eğitim durumları ve değerlendirme, öğretim modelleri ve stratejiler, yöntem ve teknikler, öğretim araç-gereç ve materyalleri, öğretimi planlama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme ve değerlendirme çeşitleri, temel istatistiksel bilgiler, eğitimde kullanılan sınavlar ve alternatif ölçme araçları, ölçme araçlarının özellikleri konuları üzerinde çalışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğretim ilkelerini kavrar
2) Öğretim faaliyetlerini planlama ve uygulama becerisi kazanır.
3) Öğretim faaliyetlerine uygun öğretim araçlarını seçer ve kullanır.
4) Öğrenme ve öğretme etkinliklerine farklı bakış açısı kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğretim ilkeleri, Temel Kavramlar ve Program Geliştirme Süreci
2) Program Geliştirme Model ve Yaklaşımları
3) Eğitim Programı Öğeleri
4) Eğitim Programı Öğeleri
5) Hedef ve Hedef Belirleme Süreci ve İçerik
6) Eğitim Durumları ve Değerlendirme
7) Öğretim Modelleri ve Stratejileri
8) Arasınav
9) Yöntem ve Teknikler
10) Öğretim Araç-Gereç ve Materyalleri
11) Öğretimi Planlama
12) Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar
13) Ölçme ve Değerlendirme Çeşitleri
14) Eğitimde Kullanılan Sınavlar ve Alternatif Ölçme Araçları
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Oral B, Yazar T. Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme. Pegem Atıf İndeksi 2017; 1-657.
2. Gültekin M. Öğretimde planlama ve değerlendirme. Anadolu Üniversitesi 2001.

Diğer Kaynaklar: 3. Demirel Ö. Öğretimde planlama ve değerlendirme: Öğretme sanatı. PegemA Yayıncılık 2004.
4. Küçükahmet L. Öğretimde planlama ve değerlendirme. Nobel Yayın Dağıtım 2000.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 1 2 2 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2 1 1 1
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2 2 1 2
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1 2 1 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 1 1 2 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1 1 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 1
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 2
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 110
Proje 4 40
Toplam İş Yükü 198