Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY6034
Ders İsmi: GÖRÜNTÜLEME YÖNTEMLERİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YASEMİN BURAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Yasemin BURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders fizyoterapi ile ilgili hastalıkların tanılanması sırasında kullanılan görüntüleme yöntemlerinin tanıtılmasını ve bu yöntemler hakkında fizyoterapistler için gerekli bilgilerin verilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği: Bu ders fizyoterapi ile ilgili hastalıkların tanılanması sırasında kullanılan görüntüleme yöntemleri incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Radyografi özelliklerini tanımlayabilme
2) Manyetik Rezonans özelliklerini tanımlayabilme
3) Ultrasonografi özelliklerini tanımlayabilme
4) Bilgisayarlı Tomografi özelliklerini tanımlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doğru görüntüleme yönteminin seçilmesi
2) Doğru görüntüleme yönteminin seçilmesi
3) Radyografik özellikler ve değerlendirmede kullanılan yöntemler
4) Radyografik özellikler ve değerlendirmede kullanılan yöntemler
5) Manyetik Rezonans özellikleri ve değerlendirmede kullanılan yöntemler
6) Manyetik Rezonans özellikleri ve değerlendirmede kullanılan yöntemler
7) Manyetik Rezonans özellikleri ve değerlendirmede kullanılan yöntemler
8) Ara sınav
9) Ultrasonografi özellikleri ve değerlendirmede kullanılan yöntemler
10) Ultrasonografi özellikleri ve değerlendirmede kullanılan yöntemler
11) Bilgisayarlı Tomografi özellikleri ve değerlendirmede kullanılan yöntemler
12) Bilgisayarlı Tomografi özellikleri ve değerlendirmede kullanılan yöntemler
13) Görüntülemede yanlış, eksik ya da fazla kullanım problemleri
14) Görüntülemede yanlış, eksik ya da fazla kullanım problemleri
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Manaster BJ, May DA, Disler DG. Musculoskeletal Imaging: The Requisites (Requisites in Radiology). Elsevier 2013.
2. Anderson MW. Smith SE. Musculoskeletal Imaging Cases (Cases in Radiology). Oxford University Press 2014.
Diğer Kaynaklar: 3. Jacabson J. Fundamentals of Musculoskeletal Ultrasound. Elsevier, 2018.
4. Saifuddin A, Tyler P, Hargunani R. Musculoskeletal MRI. CRC Press, 2016.
5. Helms CA. Fundamentals of Skeletal Radiology (Fundamentals of Radiology). Saunders, 2014.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 1 1 2 1
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 1 2 1 1
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2 1 2
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1 1 3 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 1 1 3 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2 1 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 1
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 80
Toplam İş Yükü 128