Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6034 | ||||
Ders İsmi: | GÖRÜNTÜLEME YÖNTEMLERİ | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders fizyoterapi ile ilgili hastalıkların tanılanması sırasında kullanılan görüntüleme yöntemlerinin tanıtılmasını ve bu yöntemler hakkında fizyoterapistler için gerekli bilgilerin verilmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders fizyoterapi ile ilgili hastalıkların tanılanması sırasında kullanılan görüntüleme yöntemleri incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Radyografi özelliklerini tanımlayabilme 2) Manyetik Rezonans özelliklerini tanımlayabilme 3) Ultrasonografi özelliklerini tanımlayabilme 4) Bilgisayarlı Tomografi özelliklerini tanımlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Doğru görüntüleme yönteminin seçilmesi | |
2) | Doğru görüntüleme yönteminin seçilmesi | |
3) | Radyografik özellikler ve değerlendirmede kullanılan yöntemler | |
4) | Radyografik özellikler ve değerlendirmede kullanılan yöntemler | |
5) | Manyetik Rezonans özellikleri ve değerlendirmede kullanılan yöntemler | |
6) | Manyetik Rezonans özellikleri ve değerlendirmede kullanılan yöntemler | |
7) | Manyetik Rezonans özellikleri ve değerlendirmede kullanılan yöntemler | |
8) | Ara sınav | |
9) | Ultrasonografi özellikleri ve değerlendirmede kullanılan yöntemler | |
10) | Ultrasonografi özellikleri ve değerlendirmede kullanılan yöntemler | |
11) | Bilgisayarlı Tomografi özellikleri ve değerlendirmede kullanılan yöntemler | |
12) | Bilgisayarlı Tomografi özellikleri ve değerlendirmede kullanılan yöntemler | |
13) | Görüntülemede yanlış, eksik ya da fazla kullanım problemleri | |
14) | Görüntülemede yanlış, eksik ya da fazla kullanım problemleri | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Manaster BJ, May DA, Disler DG. Musculoskeletal Imaging: The Requisites (Requisites in Radiology). Elsevier 2013. 2. Anderson MW. Smith SE. Musculoskeletal Imaging Cases (Cases in Radiology). Oxford University Press 2014. |
Diğer Kaynaklar: | 3. Jacabson J. Fundamentals of Musculoskeletal Ultrasound. Elsevier, 2018. 4. Saifuddin A, Tyler P, Hargunani R. Musculoskeletal MRI. CRC Press, 2016. 5. Helms CA. Fundamentals of Skeletal Radiology (Fundamentals of Radiology). Saunders, 2014. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 | 1 | 2 | 1 | |||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 | 2 | 1 | 1 | |||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | 1 | 2 | ||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | 1 | 3 | 1 | |||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | |||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 1 | 3 | 1 | |||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Toplam İş Yükü | 128 |