Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6033 | ||||
Ders İsmi: | GÜNCEL MANUEL TERAPİ DEĞERLENDİRME VE TEDAVİ YÖNTEMLERİ | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Yasemin Buran Çırak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Manuel terapi tekniklerinin bilimsel temelli ve etki mekanizması, manipülasyon, mobilizasyon, masaj, traksiyon, transvers friksiyon masajı, germe ve diğer manuel tedavi yöntemlerinin tanımı ve kontraendikasyon, endikasyon, manuel terapi değerlendirme ve tedavi yöntemleri ve güncel manuel fizyoterapi teknikleri ile ilgili bilgi ve uygulama becerileri kazanmaktır. |
Dersin İçeriği: | Manipülasyon ve diğer manuel tekniklerinin genel prensipleri konusundaki bilgileri ve konuda iyi kanıt düzeyine sahip araştırmaları belirler ve sonuçları ortopedik rehabilitasyon alanına aktarır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Güncel manuel terapinin ayrımlarının uygulanması 2) Endikasyon ve kontraendikasyonlara yönelik değerlendirme yapılabilmesi 3) Ortopedik rehabilitasyonda manuel terapinin etkinliğinin kullanımı 4) Fizyoterapi programını literatür ile tartışabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Manipulatif tedavinin morfolojik önemi | |
2) | Manipulatif tedavinin fonksiyonel önemi | |
3) | Manipulatif tedavinin klinik önemi | |
4) | Manipulatif tedavi yöntemlerinin fizyolojik etki mekanizması | |
5) | Manipulatif tedavinin vasküler, mekanik ve nörolojik etkileri | |
6) | Kanıta dayalı manuel tedavi uygulamaları | |
7) | Manipülasyon, mobilizasyon tekniklerinin klinik uygulamaları | |
8) | Ara sınav | |
9) | Klasik masaj ve transvers friksiyon masajının tanımları ve etki mekanizmaları | |
10) | Klasik masaj ve transvers friksiyon masajının prtatik uygulama örnekleri | |
11) | Germe ve traksiyonun tanımı, klinik önemi, uygulamalar ve kanıt etkileri | |
12) | Cyriax, kaltenborn tekniklerinin ve osteopatinin fizyolojik temeli, tedavi prensipleri ve pratik uygualamalar | |
13) | Litaratürde yapılan çalışma değerlendirmesi | |
14) | mcKenzie Mulligan ve Maitland tekniklerinin temel prensipleri ve pratik uygulamalar, litaratürde yer alan çalışmalar | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Pubmed, Cohranei WOS |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 3 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 43 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Proje | 14 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 217 |